Джордж Маргонис: 3 месеца след като преминах на IQOS, моята зъболекарка позна, че съм спрял цигарите

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7519781 www.24chasa.bg
Джopдж Mapгoниc е гeнepaлeн мeниджъp нa “Филип Mopиc Бългapия” от 2016 г. Имa над 17 г. oпит във “Филип Морис Интернешънъл”, като кapиepaтa мy зaпoчвa от oтдeл “Прoдaжби” в “Пaпacтpaтoc” - гpъцкия филиaл нa кoнцepнa. Мapгoниc e зaвъpшил мapкeтинг и мeниджмънт в Texнoлoгичния oбpaзoвaтeлeн инcтитyт в Aтинa. Имa мaгиcтъpcкa cтeпeн пo бизнec aдминиcтpaция oт yнивepcитeтa “Kингcтън”, Beликoбpитaния.

До края на годината ще отворим в София колцентър със 100 души, които ще покриват българския и италианския пазар, а до 2020 г. очакваме броят им да нарасне двойно, казва генералният мениджър на “Филип Морис България”

В началото на юни “Филип Морис България” представи националната инициатива “IQOS Отворени врати”. На медийната среща бяха обявени първите резултати от кампанията и бъдещите бизнес планове, което стана и повод за настоящото интервю.

- Г-н Маргонис, кога за пръв път пробвахте IQOS?

- През 2014 г., когато устройството за нагряване на тютюн беше пуснато пилотно на два тестови пазара в Милано и Нагоя. Имаше план сред тези пилотни градове да бъде и Солун, но поради забавяне в крайна сметка устройството бе пуснато само в Италия и Япония.

- А помните ли момента, в който това се случи, и какво беше усещането?

- Помня, разбира се. Беше в Нюшател, Швейцария, в т.нар. Куб – научно-изследователския център на “Филип Морис Интернешънъл”. Тогава аз все още работех за гръцкия филиал на компанията “Папастратос”. Първият досег с продукта за всекиго е различен, но за мен това беше страхотно изживяване. Аз съм тежък пушач, пуша от 16-годишен, по две кутии на ден. И в момента, в който за първи път пробвах IQOS, си казах: Това нещо е наистина страхотно! По-леко е, кара ме да се чувствам много по-добре. На практика съм фен на този продукт още преди да започна работа за него. През 2016 г. в Гърция също пуснахме на пазара IQOS. Тогава започнах да убеждавам всички около мен, които пушат, да се откажат от цигарите и да преминат към по-добрата бездимна алтернатива. Първо беше жена ми, после брат ми, след това други роднини и познати. Един от големите фенове на устройството е моята зъболекарка. Знаете ли, три месеца след като спрях цигарите и преминах на IQOS, отидох на преглед при нея. Тя е сред най-добрите парадонтолози в Гърция и след като ме прегледа, ме попита дали случайно не съм спрял да пуша, защото венците ми са се заздравили.

- Аз самият не пуша, но след 2014 г., когато бях в научноизследователския център на “Филип Морис Интернешънъл” в Швейцария, също започнах да убеждавам пушачите около мен да преминат към IQOS. Въпреки че в България тогава това устройство бе абсолютно непознато. Сега, 5 години по-късно, мисля, че имате голям успех у нас.

- В България този продукт бе познат много преди официалното му пускане. Имаше хора, които си го бяха купили от чужбина. В много среди, свързани с бизнеса, иновациите и технологиите, хората вече знаеха за бездимната алтернатива, очакваха я и в България, затова, когато стартирахме, вече имахме много запалени фенове. И това, разбира се, ни помогна много. Веднага след старта първите пушачи, които преминаха на IQOS, бяха най-вече в София, но имаше и такива, които пътуваха специално от градове като Пловдив и Варна само за да си го купят. Имаше много голям интерес. Хората тук по принцип обичат иновациите. Българите винаги са се интересували от наука и нови технологии и затова устройството за нагряване на тютюн IQOS се радва на толкова добър прием. Любопитството по принцип тук е на високо ниво, освен това има много хора, които формират общественото мнение. София, бих казал, е трендсетърски град и всичко това помогна за нашето силно начало. Много бързо спечелихме вниманието и на масовата аудитория, по-бързо, отколкото в която и да било друга страна в Европейския съюз. Сега вече сме в етап, в който трябва да видим дали всички тези хора, които спряха да пушат и преминаха на IQOS, ще останат на него, или някои от тях ще се върнат обратно към цигарите. Това е голямото предизвикателство и този въпрос е в основата на инициативата “Отворени врати”, която стартирахме в началото на юни.

- Разкажете повече за тази инициатива, какво целите с нея?

- С инициативата искаме да насърчим потребителите на IQOS да ни питат всичко, което ги интересува за самия продукт. Но тази кампания е и за всички останали, които имат въпроси или нещо не им е ясно. Също и за десетките хиляди търговци на дребно, които биха искали да знаят повече за продукта, който предлагат на пълнолетните пушачи. Искаме да сме сигурни, че всички тези хора имат цялата информация. Отворени сме за въпроси през цялото време, разбира се, но с тази инициатива искаме да стимулираме диалог и да приканим всички наши потребители да зададат свободно своите въпроси. 

- Получавате ли странни въпроси?

- Получаваме много и най-разнообразни въпроси. Има много хора, които се интересуват от научните изследвания и клиничните проучвания, които провеждаме, и такива, които по-конкретно питат за изследванията на “Филип Морис Интернешънъл” за слюнкоотделянето при използване на IQOS в сравнение с пушенето на цигари. Вероятно това са зъболекари, които се интересуват от въпроса заради свои пациенти. Защото почистващата функция на слюнката отслабва при пушенето на цигари и това увеличава риска от образуването на кариес, гингивит или парадонтоза, какъвто беше моят случай, за който ви разказах. При употребата на IQOS нямаме дим и пепел и образуването на вредни вещества, сред които и катрани, е намалено с 95 процента спрямо цигарения дим. В този смисъл сме убедени, че това е по-добрата алтернатива, въпреки че не е безрискова.

- Предполагам, че има и такива хора, които са получили IQOS като подарък например и просто започват да го използват, без много да се церемонят. А би трябвало да знаят как да го почистят най-малкото. Може би крайната цел на тази кампания е, давайки максимална информация, да увеличите броя на хората, отказали се окончателно от цигарите?

- Ние наистина вярваме, че най-доброто нещо, което всеки може да направи, е да не започва да пуши изобщо или да спре, ако вече употребява тютюн. За тези, които не могат или не искат да спрат, преминаването към бездимни алтернативи, които елиминират горенето, като системата за нагряване на тютюн IQOS, е по-добрият вариант. За да усетят напълно предимствата на продукта, пушачите трябва да спрат изцяло цигарите, защото иначе ефектът не е толкова голям. Надяваме се да сме от полза на всички онези пълнолетни пушачи, които са получили устройството като подарък или пък са чули от приятели, че IQOS е по-добрата алтернатива от цигарите, и веднага са си го купили без много предварителна информация. Всеки, който се интересува как се използва, почиства и зарежда устройството или има други въпроси, свързани със системата за нагряване на тютюн и научните изследвания, които стоят зад разработката , може да се обърне към нас. Освен това насърчаваме хората да ни се обаждат или пишат и да ни дават обратна връзка за опита си. Цялата събрана информация от клиентите се анализира и след това тази обратна връзка се използва при разработката на продуктови подобрения и оптимизации. Същото важи и за търговците на дребно. Пример за това е появата на най-новата серия устройства IQOS 3 и IQOS 3 Multi, които са разработени изцяло на база на получената обратна връзка от потребителите ни по света. Сега например понижаваме цените на почистващите стикове за устройството по препоръка на клиентите, защото почистването на устройството е много важно за качеството на изживяването и правилната употреба. С две думи, стремим се да сме близо до потребителите си и да поддържаме нужното високо ниво на клиентско обслужване, така че да са винаги доволни.

- Знаете ли колко хора в България използват IQOS, колко от тях пушат и цигари и какъв е процентът на изцяло преминалите на бездимни продукти?

- Трудно е да се отговори с точност на този въпрос по различни причини. Но това, което можем да кажем със сигурност, е, че повече от 160 хил. души към момента ползват устройството IQOS в България. Това са пълнолетни пушачи, които са избрали по-добрата алтернатива на цигарите. От тях между 60-70% са тези, които са спрели изцяло да пушат и са преминали напълно към устройството, което се доближава до общата тенденция в Европа.

- Главният изпълнителен директор на “Филип Морис Интернешънъл” Андре Каланцопулос съобщи по време на фестивала “Уебит” в София през май, че отваряте нов колцентър в България. Разкажете повече за това.

- Да, наистина планираме отварянето на колцентър в София, който ще осигурява поддръжка на клиентите ни в България и Италия. Възможно е след това да планираме оттук и покриването на повече пазари. С тази дейност ние разширяваме партньорската си база, като вече имаме споразумение с “Консентрикс” - една от най-добре представящите се компании в тази сфера, така че до края на 2019 г. ще имаме наети 100 души, като през 2020 г. планираме да удвоим броя на хората, които ще работят за нашия колцентър.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Какъв firewall*, за да защити държавата данните на хората

    Някой изнесе голямо количество лична информация за милиони българи, целейки да дискредитира държавата. И е критично важно в следващите дни тази държава да покаже, че може да защити своите граждани. При днешното светкавично развитие на технологиите няма система със 100% гаранции срещу кибератака. Тогава?
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в