Спирайте коли, но само ако цапат много

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7523176 www.24chasa.bg

Надали има някой, който да смята, че идеите, залегнали в стратегията за чист въздух, няма да предизвикат силни дебати. Особено предвидените забрани за внос на стари дизелови автомобили и ограниченията за движението им в градовете.

Защото всяка забрана води до обществено недоволство. А в държава с не особено висок стандарт на живот, каквато е България, да забраниш на практика купуването на по-евтини коли, е, меко казано, смела постъпка. Ясно е, че рестрикции трябва да се налагат, иначе рискуваме да се превърнем в депо за старите цапащи коли на Западна Европа.

Но ограниченията би трябвало да са насочени основно към това колко цапа даден автомобил. И този, който е извън нормите, да се спира. И да има строг и безкомпромисен контрол. Да, това изисква повече усилия от държавата, по-лесно е да се действа със забрани. Но не бива заради комфорта на чиновника да се наказва народът, а да се измисли ефективен начин за по-чист въздух.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • С камери срещу крадците - лесно е и работи

    С камери срещу крадците - лесно е и работи

    За целия летен сезон в Слънчев бряг са регистрирани и разкрити само 10 грабежа. Рекордът, с който се похвалиха хората от туристическия бранш, се дължи на нещо просто - сложени са 300 камери, които покриват 80% от територията на комплекса. Постижението си е за хвалба, защото през лятото там се събират не само хиляди туристи
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,