Спирайте коли, но само ако цапат много

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7523176 www.24chasa.bg

Надали има някой, който да смята, че идеите, залегнали в стратегията за чист въздух, няма да предизвикат силни дебати. Особено предвидените забрани за внос на стари дизелови автомобили и ограниченията за движението им в градовете.

Защото всяка забрана води до обществено недоволство. А в държава с не особено висок стандарт на живот, каквато е България, да забраниш на практика купуването на по-евтини коли, е, меко казано, смела постъпка. Ясно е, че рестрикции трябва да се налагат, иначе рискуваме да се превърнем в депо за старите цапащи коли на Западна Европа.

Но ограниченията би трябвало да са насочени основно към това колко цапа даден автомобил. И този, който е извън нормите, да се спира. И да има строг и безкомпромисен контрол. Да, това изисква повече усилия от държавата, по-лесно е да се действа със забрани. Но не бива заради комфорта на чиновника да се наказва народът, а да се измисли ефективен начин за по-чист въздух.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Мерките срещу чумата по свинете не са прекалени

    Забрана за фермерски пазари, отстрел на животни, умъртвяване на здрави прасета, дезинфекционни пунктове. Вероятно за някои тези мерки срещу африканската чума по свинете изглеждат прекалени. Но не са и причината е съвсем ясна - срещу заболяването лек няма. Единственият начин да се пресече е да се убиват животни, колкото и нехуманно да звучи.
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в