Ако потребителските нагласи на българина действително са стигнали до това, което установява НСИ - да планираме покупката на кола, жилище и вила, значи с 30-40 години закъснение в бита ни настъпват едни и същи явления. Във времената на късния соц се появи явлението “трите ключа” - апартамент, кола и вила. И тогава селата пустееха, а региони като Странджа заплашваха да останат без никакво население.
Само че, вместо да призовава младежта да създава в Странджа-Сакар някаква измислена “република на младостта”, това сега прави самият пазар. Притежаването на къща на село в радиус 50-100 километра от апартамента е нещо повече от моден шик, особено за жителите на големия град. Освен че ни спасява от фините прахови частици, то раздвижва замрелия там имотен пазар. И в един момент може дори да спаси селата от обезнаселяване.