Защо в други страни колите са повече, а катастрофите - по-малко

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7615467 www.24chasa.bg

Стряскаща статистика публикува Евростат - България е първа в Европейския съюз по смърт при катастрофи. У нас смъртните случаи са 64 на 1 милион жители, докато средното за ЕС ниво е 23 такива случая - почти три пъти по-малко. И то при условие, че в България броят на колите е най-малък на глава от населението сред европейските страни. Лошото е, че в България няма трайна тенденция към намаляване на жертвите. Вярно е, че през 1999 г. е имало 1047 убити, докато през 2017 г. са 682, но през годините цифрите доста се колебаят.

Обясненията за тази печална класация могат да бъдат най-различни - пътищата ни са лоши, колите ни - най-старите в ЕС, а видеонаблюдението най-слабо развито. Това са обективни причини, породени от икономически фактори. Но има и други. Например ниската култура на шофьорите. Тя, от една страна, е свързана с превенцията и обучението на водачите, но от друга, със силния контрол на Пътната полиция и бързото и сигурно наказание на нарушителите. На тези неща трябва да се обърне внимание.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Четете “24 часа”, ако искате да знаете истината!

    Онзи ден много медии се подведоха по едно изказване на Калин Сърменов, че на любимата актриса Стоянка Мутафова ѝ е била направена сърдечна операция, а именно байпас. Това на нейната възраст от 97 години изобщо не е нещо елементарно и сигурно много хора са се притеснили. Истината е съвсем друга - преди няколко месеца ѝ е сложен т.нар
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,