Защо в други страни колите са повече, а катастрофите - по-малко

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7615467 www.24chasa.bg

Стряскаща статистика публикува Евростат - България е първа в Европейския съюз по смърт при катастрофи. У нас смъртните случаи са 64 на 1 милион жители, докато средното за ЕС ниво е 23 такива случая - почти три пъти по-малко. И то при условие, че в България броят на колите е най-малък на глава от населението сред европейските страни. Лошото е, че в България няма трайна тенденция към намаляване на жертвите. Вярно е, че през 1999 г. е имало 1047 убити, докато през 2017 г. са 682, но през годините цифрите доста се колебаят.

Обясненията за тази печална класация могат да бъдат най-различни - пътищата ни са лоши, колите ни - най-старите в ЕС, а видеонаблюдението най-слабо развито. Това са обективни причини, породени от икономически фактори. Но има и други. Например ниската култура на шофьорите. Тя, от една страна, е свързана с превенцията и обучението на водачите, но от друга, със силния контрол на Пътната полиция и бързото и сигурно наказание на нарушителите. На тези неща трябва да се обърне внимание.

  • Лекари и сега пътуват, не е лошо държавата да им плаща

    Лекари и сега пътуват, не е лошо държавата да им плаща

    Пътуващи лекари и рехабилитатори да се грижат за инвалидите по селата, предвижда правителствена стратегия за следващите 10 години. Идята не е лоша. Но предстои да видим реализацията, защото, както всичко в България, малкото камъче може лесно да преобърне каручката. В интерес на истината лекарите и в момента пътуват, за да лекуват
  • Бойко Василев

    “Панорама” - журналистика, която не стои в агитките, а между тях

    Всеизвестно е, че не “Панорама” е причина и цел на протеста в петък вечер. Причакването на гости след предаването се е случвало и преди - през 2013-а и през 90-те. Ние уважаваме всичките си гости. Те се събират около една маса и изразяват различни мнения. Каним ги да отговарят на въпроси, а не да търпят публични обиди