Поуката от фалита на “Томас Кук”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7674232 www.24chasa.bg

България трябва да се възползва от фалита на големия британски туроператор и да опита да промени рекетьорския модел в туризма. Защото истинската вреда от фирми като “Томас Кук” не е конкретната финансова загуба, която ще сполети конкретни български хотели, защото това си е търговски риск на частни субекти. Истинският проблем от фирми като “Томас Кук” е, че те развратиха средата и предизвикаха хиперзастрояването и другите гадости по морето.

Тези туроператори, използвайки човешката алчност, подмамиха т.нар. инвеститори в туризма да предлагат все повече и повече легла, за да отговорят на моментното търсене, като свалиха цените под разумните нива. Затова хотелиерите вдигаха все по-големи блокове и завземаха все по-големи територии. Бизнесмоделът на пакетните почивки първо съсипа Испания, вече по-късно и България. От тези пакети малките и средните бизнеси не получават нищо и от привидно големия туристопоток печалбата отива в някакви туроператори, които по същество са комисионери. Те не съобразиха, че са омръзнали на всички и че с глобалната мрежа светът вече не е същият. Затова, макар и късно, е добре държавата да се намеси и да ограничи монополизацията на пакетни туристически услуги.

  • Къде изчезна творчеството на протеста, че се заигра със смъртта

    Къде изчезна творчеството на протеста, че се заигра със смъртта

    В първите дни от протеста млади и креативни участници се заиграваха със симпатични колажи, с които да покажат причините за своето недоволство от управлението на България. Показваха остроумието си, демонстрираха чувството си за хумор, творческия си заряд. Неясно как и защо, но това творчество започна да се топи под жаркото слънце на жълтите павета
  • Да блокираш - за всички е гадно

    Да блокираш - за всички е гадно

    Гадно е, нали? Да ти блокират пътя и да не можеш да се прибереш вкъщи. Да опиташ да заобиколиш, но пак да се окажеш блокиран. Да си с чувството, че си невинен в затвор или птица в клетка. Да се питаш: “Защо сега точно на мен ми нарушават правата?” Но пък когато пред колоната от автомобили с вече проклинащи момента шофьори и пътници се изправи