Стефан Радев: Може да намалим данък сгради, ако се запазят постигнатите от нас добри финансови показатели на Сливен

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7676563 www.24chasa.bg
СТЕФАН РАДЕВ

4-лентов път ще свърже града ни с Ямбол и между двата центъра ще се стига за 15 минути

С държавата правим бизнес парк върху 2500 дка на бившето летище, ще запазим и пистата

С кмета на Сливен и кандидат на ГЕРБ за нов мандат разговаря КРИСТИНА КРЪСТЕВА

- Г-н Радев, много амбициозно обещание чух от ваше интервю тези дни - че след като сте оздравили финансово общината, може да се мисли дори за намаляване на някои местни данъци. Бихте ли уточнили при какви условия би се случило това и кой точно данък визирате?

- Ако продължат добрите финансови показатели на общината, обмисляме да свалим данъците за прехвърляне по възмезден начин на недвижимо имущество и автомобили. Евентуално - и данък сгради.

- Общински дългове в какъв размер заварихте, когато бяхте избран за кмет през 2015 г.?

- Дългът не е мръсна дума и не е проблем една община да има дълг.

Проблем е, когато има просрочени задължения. По просрочени задължения бяхме категорично първи в страната - с над 20 милиона лева. На сайта на Министерството на финансите има подробни показатели на общините за всяко тримесечие. Това може да се види. Ние направихме и графики. Вижда се, че към края на 2015 г. сме общината с най-много просрочени задължения - над 20 милиона. Сега нямаме никакви.

- И сте договорили кредити с най-изгодна лихва?

- Точно така. Облигационната емисия е 15-годишна, с 2 г. гратисен период при малко над 2% лихва.

През мандата погасявахме старите задължения. Основната задача беше да ликвидираме тези просрочени задължения и да покажем на гражданите, че въпреки това можем да осъществяваме мащабни проекти. Давам пример само с два от тях - кръстовището на “Розова градина” и пробива на улица “Г. С. Раковски”, насочени към облекчаване на едни от най-натоварените пътни участъци в Сливен. Това са проекти, за които в града се говореше още по време на моето детство, че трябва да се направят. И двата проекта реализирахме с помощ от правителството. Освен това общината не беше започнала нищо по програмата за санирането. Други градове вече имаха изпълнени блокове, а ние нямахме още енергийно обследване, проекти и сключени договори за строителство. Трябваше да наваксаме в този процес, за да не изпуснем възможността гражданите на Сливен да се възползват също от програмата за саниране. И сега всичките 51 сгради, които бяха планирани, са или готови, или в процес на изпълнение и ще бъдат довършени.

- Какви са приоритетите ви за следващ мандат? В какво ще инвестирате тогава?

- Големият приоритет е икономическото развитие на града. Направих съвместно представяне на Сливен и Ямбол. Имаме готов икономически профил на целия район. За първи път се случва два областни града да обединяват усилията си. Защото инвеститорите не се интересуват толкова от административни граници, когато става дума за пазар на труда или за културни прояви, или за пазар на образование и на здравеопазване.

Ние сме двата най-близки областни града в България и в интерес и на двата е да работим заедно, да се представяме като един регион с 300 000 души население. В тази връзка много важен е и ангажиментът, който пое регионалният министър Петя Аврамова. Предлагаме да се направи 4-лентов път между Сливен и Ямбол и така от центъра на единия град до центъра на другия да се стига за 15 минути. Министърът каза, че в проекта има много смисъл, че е изцяло в регионалната политика на управлението, и пое ангажимента, че ще се реализира. Тогава този път и краткото разстояние между двата областни града ще работи вече за това те да са една икономическа зона.

Отделно предвиждаме и изграждането на постоянен бизнес парк близо до Сливен. Имаме вече готов подробен устройствен план за 2500 декара терен на бившето летище, който сме предвидили за тази цел. Запазваме пистата, но в същото време обособяваме и много терени, различни по площ, за производства. Водим разговори с държавното предприятие “Индустриални зони" за създаването на смесено дружество с преобладаващо общинско участие. Ние ще апортираме терена, а държавата ще влезе с пари, за да изградим цялата инфраструктура - ВиК, ток, газ, улици, така че да предложим на инвеститорите готов терен, на който да могат още от утре да проектират и след 2 г. вече да встъпят там.

Имаме и други големи инфраструктурни проекти, за които сме осигурили инвестиции. Ще обновим изцяло булевардите “Хаджи Димитър” и “Стефан Стамболов”.

CV

Роден е на 6 септември 1972 г. в Сливен. Завършил е “Икономика и управление на индустрията” в Икономическия университет - Варна. Има и магистърска степен по счетоводство и контрол от УНСС - София. От 2010 г. е дипломиран експерт-счетоводител. Над 10 г. е изпълнителен и финансов директор на голяма компания. До встъпването си като кмет през 2015 г. е одитор.

  • Опасно за живота: млад и самонадеян зад волана на мощна кола!

    Опасно за живота: млад и самонадеян зад волана на мощна кола!

    Млади и самонадеяни шофьори, седнали зад волана на лъскави мощни коли, карат сякаш са еднолични господари на пътя. Нито ограничения, нито правила за движение на пътя могат да ги стреснат. Е, ако стане някоя беля, родителите им - същите, които са им закупили мощното возило, ще ги отървават и от люти глоби, и от други, по-тежки наказания
  • Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Как Слави си е представял политиката? Като честен манастир? Да, протестът свърши снощи. Андрей Райчев го напомни. Ако искате, бройте го днес, петък, тринайсети – за по-лесно запомняне. Няма драма, протестът имаше смисъл. Моделът „Борисов“ вече трябваше да се смени. Даже протестът свърши, точно където трябваше – като протест именно; свали Борисов

МАЛКИЯТ ИВАНЧО

Малкият Иванчо