Георги Колев: Пловдив е туристическа спалня, време е да си върне отнетите преди 33 г. територии

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7685003 www.24chasa.bg
ГЕОРГИ КОЛЕВ

- През 1986 г. БКП откъсва общините “Родопи” и “Марица” от града, защото пловдивската агломерация със 750 000 население е застрашавала първенството на София

- Вече има професионални кандидат-кметове

Всичко, което трябва да знаете за:

- Градът е в дигитална пещера, трябва бързо да излезе от нея

- Г-н Колев, след три мандата като общински съветник решихте да се впуснете в битката за кмет на Пловдив. Каква е причината?

- Пловдив е един политически дискаунт маркет. Тук се предлагат както дрехи втора употреба, така и политици. Това ли заслужава градът? Може ли 12 г. едни и същи хора да казват, че имат потенциала да управляват Пловдив? Това ли продуцира вторият град?

- Визирате някои от кандидатите, които за трети път се явяват за кмет?

- Говоря за професионалните кандидат-кметове на Пловдив. Да, вече има такава професия. Интересно ми е дали в телевизионните дебати ще чуем техните свежи идеи. Или ще слушаме това, което на всички избори ни говорят. Аз имам отговор, но той не е лицеприятен.

- Какъв е той?

- Ще видите същите хора, които участваха на предишните избори и пак те, които се явиха на по-предишните.

- Каква е оценката ви за управлението на Пловдив?

- Градът определено се разви въпреки политиците си и усилията им да му пречат. Но той се развива, защото е хубав, локацията му е фантастична, хората му са уникални. И наистина Пловдив предполага да е икономическата столица на България. Но има неща, които не му достигат.

- Какви са те?

- Капацитет, обем, земя, инвестиции.

- Сочат го за индустриален център.

- Не, индустриалната столица е съседната община “Марица”. Нито един от големите инвестиционни проекти не се е случил на територията на Пловдив.

- Затова ли лансирахте една идея от времето на бившия кмет Иван Чомаков - да се присъединят към Пловдив съседните общини “Родопи” и “Марица”?

- Пловдив е една голяма туристическа спалня.

Този град е

с най-висока

гъстота на

населението

В Бургас тя е 365 души на кв. километър, в София - 1119, а в Пловдив - 3650. Най-пренаселеният немски град Мюнхен е с 4200 души на кв. километър. Тъй като в Пловдив има издадени строителни разрешение за почти 1 милион квадратни метра нови сгради, с лекота ще подминем столицата на Бавария.

Градът се задъхва от автомобили и хора. На тях им трябва жизнено пространство. Пловдив настанява хората, обгрижва ги комунално, образова ги, лекува ги. Но

приходите от

индустрията,

която води тези

хора в града,

постъпват в

съседни общини,

което е икономически нонсенс.

- Мислите ли, че е възможно “Родопи” и “Марица” да се върнат към Пловдив?

- Разделянето на тези две общини става с едно решение на бившата комунистическа партия през 1986 г. Сегашната община “Родопи” е бившето Първо кметство на Пловдив. Той винаги е бил стопанинът на тези общини. Навремето ги откъсват от него, защото пловдивската агломерация достига 750 000 жители. И Пловдив тогава е застрашавал първенството на София.

И какви са фактите сега? Летище Пловдив не е в Пловдив. Зелените дробове на града - хижа “Здравец”, са в съседна община. Представяте ли си, ако кажат на столичани, че Витоша отива в община Елин Пелин?

Всички заводи в

индустриалната

зона всъщност

не са в Пловдив.

Те са в община

“Марица”

Знаете ли, че село Радиново е най-богатото населено място в Европа по брутен вътрешен продукт на глава от населението.

Безработицата там надхвърля отрицателните 200%. Гладът за местна работна ръка е феноменален. Затова пловдивчани работят там. Но когато жителите на районите “Южен” и “Западен” тръгнат към работните си места в индустриалната зона, която не е в Пловдив, задръстванията по бул. “Васил Априлов” са от Голямоконарско шосе до Централна гара.

Всичко това се отразява върху качеството на живот на пловдивчани.

- Защо тогава инвеститорите говорят за Пловдив, а не за съседните общини?

- Няма как да твърдим, че “Фолксваген” се е оглеждал да строи в Пловдив, защото теренът, който беше избран, е в “Марица”. Но пловдивската община гласува 300 000 лева за изготвяне на подробен устройствен план на въпросния имот.

- Не смятате ли, че ще има лют отпор от “Родопи” и “Марица” да ги върнете в Пловдив?

- Лют отпор срещу логиката на живота не може да има. Той ще дойде от тези, които искат да си запазят службите и постовете в двете общини.

Пловдив е

естественият

център на Южна

България. Той не

може да е

най-малката по

територия община

в страната

Който не го разбира, трябва да го прозре.

- Мислите ли, че един кмет може да се пребори?

- Без хората и волята на града кметът е никой. Той е пръв сред равни. Когато хората поискат това да стане, кметът е длъжен да реагира.

- Представител сте на земеделски съюз, а искате доверието на едно градско население. Каква база би могла да има вашата политическа сила в Пловдив?

- Александър Стамболийски е автор на книгата “За партиите и съсловните организации”. Тя е в основата на френския съсловен закон. От него е заимстван и гръцкият.

В гръбнака на

едно общество

стоят адвокати,

учители, лекари,

инженери,

архитекти

Изключително силните съсловни организации в Гърция правят техния туристически бранш толкова популярен.

Защо в южната ни съседка няма ол инклузив? Защото техните хотелиери, ресторантьори, хлебари, земеделци и занаятчии не позволяват някой да им вземе бизнеса.

Защо чуждите вериги в Гърция не могат да пробият? Защото те наблягат на родното. Пловдив е еснафски град, съставен именно от тези съсловни единици, за които говорих.

- Как бихте могли да се преборите с презастрояването?

- Чрез

въвеждане на

принципа:

строителят

компенсира. Той

ще бъде

задължен да

изгражда за своя

сметка детски

площадки или да

ремонтира

детски градини

- Намирате ли аналогия в презастрояването на града с липсата на титуляр главен архитект в Пловдив?

- Абсолютно. Няма как фигурата на главния архитект, който от години в Пловдив е и.д., да е сведена само до подпис. Той трябва да е визионер, да контролира презастрояването и да не го допуска. Най-типичният отговор в Пловдив е, че от главния архитект нищо не зависи. Ами дайте да я закрием тази длъжност.

- Кой проблем трябва незабавно да бъде решен в Пловдив от новия кмет?

- Дигитализацията. Няма как да си поръчаш калъф за телефон от Китай и да знаеш във всеки един момент той къде е - дали е във Флипините, Индонезия или в самолета за България. А в същото време да подадеш входящ номер в Пловдив и да не знаеш къде е. Това е невъзможно. Време е Пловдив да излезе от тази дигитална пещера, в която живее. Предлагаме една система, която се нарича блокчейн. Тя е проста, представлява

платформа, в

която гражданите

внасят разумни и

обосновани

предложения

Когато едно такова предложение събере достатъчно подкрепа, то става задължително за администрацията. Москва, независимо кой я управлява, успешно въведе тази система. Руската столица се промени за гражданите в последните 10 г. Блокчейн представлява миниреферендуми по най-важните теми. Ще представим този продукт как действа.

CV

Георги Колев е адвокат с 22 г. практика. Роден е в Пловдив през 1972 г. Завършил е право в СУ “Св. Климент Охридски”. Потомствен юрист. Трети мандат е общински съветник и кандидат за кмет на Пловдив от ЗС “Александър Стамболийски”. Семеен, с две деца.

Намери своя кмет

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • “Без наука няма сполука” важи с пълна сила и днес

    Когато нашите възрожденци са настоявали българските деца да ходят на училище, защото “Без наука няма сполука”, със сигурност са били визионерите на своето време. И тогава, и особено днес светът няма как да върви напред без научни постижения и изследвания. Затова е и особено важно, че в Софийския университет ще се изгради център за върхови научни
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,