Мария Илиева: Няма да допусна презастрояване в “Младост”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7691263 www.24chasa.bg
МАРИЯ ИЛИЕВА

Трябва да отпушим трафика чрез нови улици и с нова метролиния, казва  кандидатът за кмет на район “Младост” от местна коалиция ГЕРБ/СДС

Всичко, което трябва да знаете за:

- Защо приехте да се кандидатирате за кмет на столичния район “Младост”, вие сте сред активните депутати?

- Народен представител съм от този район, общувам непрекъснато с жителите на “Младост”. Търсят ме за решаването на различни казуси, знам какви са приоритетите на хората там, знам какво искат да се промени, знам какви са нaтрупаните проблеми през последните три години. Досега помагах в качеството си на народен представител, но правомощията на районния кмет ще ми позволят да използвам допълнителни механизми да реша проблемите на жителите. С тяхната подкрепа мога да им гарантирам, че ще работя за това “Младост” да бъде още по-добро място за живеене. Това е един от икономически най-активните райони в столицата и с упорита работа на районния кмет съвместно със Столичната община може да се постигне много повече за квартала.

- Жителите на района често протестират срещу презастрояването. Как ще решите този проблем?

- Мога без притеснение да заявя, че презастрояване няма да допусна. Варианти има. Давам за пример за успешно решаване на различни казуси със застрояване в обществени пространства последните през септември. Тогава СОС по инициатива на г-жа Фандъкова се обедини и се взе решение да се отчуждят частни терени в междублокови пространства.  Така спасиха градинките между бл. 61 и бл. 68 на бул. “Андрей Ляпчев”, пред бл. 320 на ул. “Атанас Москов”, между бл. 401 и 409 на ул. “Филип Аврамов”, до бл. 19 и 21, както и петата - пред бл. 70 в “Младост 1”. За “Младост” трябва да се работи с разум и с управленска воля и опит. И аз съм готова на това. Не е лесно, но аз не се страхувам да работя за “Младост”, да действам, да нося отговорност. Защото бездействието е голям проблем. Ако трябва да дам примери, заради бездействието на районната администрация на “Младост” се наложи да дискутираме казуси като ще има ли пазар в “Младост”, а дори и защо Центърът по наркомании е настанен тук. Ако от общината в “Младост” бяха използвали всички позволени от закона мерки и бяха заявили, че са против настаняването на клиниката за лечение на наркомании на територията на района, сега нямаше този въпрос да стои пред нас. Затова казвам - бездействието не е решение, нито страхът.

- Как според вас трябва да изглежда “Младост”?

- Знам как трябва да изглежда “Младост” след 4 г. Този план не включва безразборни строежи. Нека тези, които градят в интерес на жителите на района, да продължават да го правят, всички останали ще спра със законови мерки. Искам например в “Младост” да има културен дом и спортна зала. Кварталът да се развие като високотехнологичен център. Трябва да отпушим трафика чрез нови улици и с нова метролиния. Това са част от нещата, които мога да се ангажирам да изпълня като кмет на района. Работа трябва за “Младост”, не популизъм.

- Какво можете да промените в “Младост”?

- Визията ми за бъдещето на “Младост” включва 10 приоритета в различни направления за развитието на района. Те са подобряване на транспорта и лесно придвижване, изграждане на нови улици и булеварди за намаляване на задръстванията, изграждане на качествена градска среда, облагородяването на района с нови зелени зони и паркове, насърчаване на качественото образование, повишаване на нивото на социалните услуги, обособяване на повече пространства за изкуства, забавление и спорт, осигуряване на благоприятна среда за разкриване на нови работни места, активно участие на гражданите в управлението на района, подобряване на работата на районната администрация с ефективно бързо обслужване и въвеждане на дигитални услуги.

- За вас се знае, че сте човек на резултатите, какви ще са резултатите в “Младост”?

- По професия съм одитор, а мисията на одитора е да намери най-добрия начин да се постигне определена цел. Така ще е и ако хората ми гласуват доверие - ще има реални резултати за района. Има нужда да се работи за отпушване на трафика в квартала, да се намерят адекватни решения за проблема с паркоместата. Такъв голям квартал има нужда от още зеленина и места за отдих, затова сме планирани изграждане на още 600 декара зелени площи. Вече споменах изграждането на културен дом и спортна зала. Трябва да се действа в интерес на хората. Бездействието не е решение. Но при всички действия ще разчитам на жителите не само за подкрепа, но и за коректив и граждански контрол. Ще въведа и повече електронни услуги и ефективност в работата на общината, тя трябва да служи на гражданите.

- Какво мисли семейството ви за кандидатирането ви?

- Семейството ми смята, че съм си намерила призванието. Понякога се шегуват, че домът ни е тесен за цялата енергия, с която се захващам с всяка нова задача. Дъщеря ми например е винаги до мен, когато се срещам с майки с деца. Тя е грижовна и обича да разговаря с децата, докато ние, майките, вършим работа. Синът ми пък е моят коректив в съветите за здравословно хранене и активен начин на живот. На съпруга ми разчитам за критичен поглед, но и за добра дума. Така че моето семейство подкрепя каузата и кандидатурата ми, за което безкрайно им благодаря.

Намери своя кмет

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • “Без наука няма сполука” важи с пълна сила и днес

    Когато нашите възрожденци са настоявали българските деца да ходят на училище, защото “Без наука няма сполука”, със сигурност са били визионерите на своето време. И тогава, и особено днес светът няма как да върви напред без научни постижения и изследвания. Затова е и особено важно, че в Софийския университет ще се изгради център за върхови научни
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,