Коментар на седмицата №3: “Фолксваген” строи новия си завод в Турция - Европейският парламент е възмутен

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7693433 www.24chasa.bg
Централата на концерна “Фолксваген” във Волфсбург, Германия

Във понеделник “24 часа” писа, че надзорният съвет на “Фолксваген” в петък е отложил решението си да построи бъдещия си завод в Турция за пети път след атаката от Брюксел. Топшефовете от съвета са призовали за още анализи и събиране на информация. Ето какво пише по този въпрос германското издание “Берлинер Моргенпост”.

Концернът планира да го направи в Турция, близо до Измир. Европейски депутати предусещат съмнителна сделка

Плановете на “Фолксваген” да построи новия си източноевропейски завод в Турция се сблъскаха със силна критика в Европейския парламент от различни партии.

Всичко, което трябва да знаете за:

Представители на християндемократичната Европейска народна партия, Зелените и Либералите изразиха пред нашата редакция съмнение, че Турция е нарушила ангажиментите си в рамките на митническия съюз с ЕС

с обещанието си за

държавна помощ за

“Фолксваген”

и така си е създала конкурентно предимство спрямо държавите – членки на съюза.

В писмо до Европейската комисия, с което нашата редакция разполага, седемте депутати внасят дело в общия Съвет на асоциацията между ЕС и Турция (съвета на Европейската асоциация за свободна търговия - б.р.). В същото време представителката на Зелените от Долна Саксония Виола фон Крамон-Таубадел, която е сред подписалите се, апелира и към Надзорния съвет на “Фолксваген” да спре проекта.

“Фолксваген”

инвестира близо

един милиард евро

В края на миналата седмица “Фолксваген” потвърди, че преговорите за инвестицията край Измир в Турция са близо до своя край. Надзорният съвет на компанията вече е взел твърдо решение за завода, в който предстои да се сглобяват моделите “Пасат” и “Шкода Супърб” за износ към Източна Европа. Размерът на инвестицията по неофициална информация възлиза на близо един милиард евро.

Съседната държава, членка на ЕС - България, също се бореше за местоположението, но беше ограничена от регламентите на ЕС в ангажиментите си за субсидия. Евродепутатите - освен Крамон това са лидерът на европейските депутати от германския Християндемократически съюз (ХДС) Даниел Каспари, председателят на европейските Зелени Райнхард Бютикофер и политикът от Свободната демократична партия Свеня Хан - подкрепят критиката си с информация, според която

турските власти са

предложили

държавна помощ

от 400 млн. евро

и гаранция, че ще изкупуват 40 хил. автомобила на година, за да убедят “Фолксваген” да инвестира в Турция.

Освен това Турция се е задължила в рамките на митническото споразумение със съюза да спазва европейските правила за държавна помощ, пишат депутатите в запитването си до Комисията.

Инвестиционните планове на “Фолксваген” са спорни и заради ситуацията с човешките права в Турция. Според Зелените изборът на местоположение на “Фолксваген” е “катастрофален сигнал”.

Политикът от Зелените Крамон-Таубадел заяви пред редакцията ни, че с избора си на местоположение

“Фолксваген”

подкрепя

“автократичния

режим на Ердоган”

и в същото време изпраща “катастрофален сигнал” на конкурентна България.

“Изглежда, че “Фолскваген” не е научил нищо от последните скандали”, каза политикът от Зелените. И добави: “Всеки, който смята, че може да разчита на финансовите обещания на президента Ердоган предвид сегашната нестабилна и силно критична политическа ситуация в Турция, може да трябва да плати още по-скъпо за финансовия риск от една такава инвестиция”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • “Без наука няма сполука” важи с пълна сила и днес

    Когато нашите възрожденци са настоявали българските деца да ходят на училище, защото “Без наука няма сполука”, със сигурност са били визионерите на своето време. И тогава, и особено днес светът няма как да върви напред без научни постижения и изследвания. Затова е и особено важно, че в Софийския университет ще се изгради център за върхови научни
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,