Любомир Дреков: Улици за новите квартали, засилен ремонт на тротоари и още зони за отдих в район “Лозенец”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7723020 www.24chasa.bg

Ще работя за скоростен трамвай от зоопарка до центъра и метрото да стигне до “Витоша ВЕЦ - Симеоново”, казва в интервю кметът на столичния район "Лозенец"

- Г-н Дреков, защо отново искате доверието на хората в “Лозенец”?

Любомир Дреков и Йорданка Фандъкова проверяват ремонта на двора на 35-о училище.
Любомир Дреков и Йорданка Фандъкова проверяват ремонта на двора на 35-о училище.

- Защото работата по промяната на район “Лозенец”, която започнахме, трябва да продължи и всички проекти, които изпълняваме, да се реализират. Например “Витоша ВЕЦ - Симеоново” – 5 г., откакто съдът върна регулационния план на квартала, извършваме процедури по придобиване на частни имоти, попадащи в улици. И през следващите години успоредно с продължаващото отчуждаване ще може да започнем да изграждаме цели улици. А това ще даде пряко отражение върху живота и всекидневието на хората там. За това надграждане говоря и се надявам да получа отново доверието на хората, за да се случи тази промяна, за която работя вече 8 г.

- Кандидатите за кмет на “Лозенец” са 16. Какво обаче ви отличава от останалите 15?

- Имам опита и готовите проекти, които ще направят “Лозенец” по-добро място за живеене.

Всяка точка в

програмата ми

е финансово

обоснована и

изпълнима

в следващите 4 г. Не давам нереални обещания с цел да се харесам на избирателите, а след това да се оправдавам защо не ги изпълнявам.

- Как ще се промени районът в следващите 4 г., ако отново бъдете избран за кмет?

- През последните години заедно с жителите на района и с подкрепата на кмета на София г-жа Фандъкова поставихме основата на цялостната промяна на “Лозенец”. Изградихме базовата инфраструктура, укрепихме конструктивно сградите на всички общински училища и детски градини, построихме 2 нови детски градини, в които има и яслени групи. Реновирахме почти всички детски площадки в района и изградихме нови. Но има още много работа и промяната на “Лозенец” не трябва да спира, а да се ускори.

- Кои са основните акценти в програмата ви?

- Ако трябва да събера всичко в едно изречение, това са: инфраструктура, изграждане на улици, тротоари и междублокови пространства.

Ограничихме неправилното паркиране в района и успяхме да свалим трайно колите от тротоарите. Сега идва ред на обновяването им. Вече ремонтирахме над 45 000 кв. м тротоари. Но на фона на масовия погром, извършен от автомобилите, това е едва забележим напредък. Затова в следващия мандат това ще е един от основните акценти в работата ми. Средствата ще дойдат както от част от приходите от зелената зона за паркиране в района, така и от Столичната община. Знаете, че инвестициите в кварталите са основен акцент в програмата на г-жа Фандъкова и се предвиждат повече средства за ремонт на улици и тротоари.

Освен във “Витоша ВЕЦ – Симеоново” приоритет е и изграждането на нови улици и в кв. “Кръстова вада”. Това е дълъг процес, който, за да стигне до реалните резултати, които хората искат да видят – тротоари, улици, осветление, изисква много работа, която остава невидима, но без нея не може да преминем към самото изпълнение. Говоря за тежките и дълги процедури по придобиване на имотите, проектиране и изграждане. Това са стъпките и те не могат да се прескочат. Столичната община увеличи бюджета си за изкупуване на имоти, попадащи в улици, и само за 18 месеца придобихме над 15 000 кв. м. Готови сме с процедури за още 25 000 кв. м. Така ще преминем към изпълнението на входове и изходи от кварталите “Витоша ВЕЦ – Симеоново” и “Кръстова вада” към бул. “Симеоновско шосе” и бул. “Черни връх”, доизграждането на ул. “Могилата”, ул. “Васил Арнаудов”, връзката между улиците “Ангел Каралийчев” и “Борис Руменов”.

Във “Витоша ВЕЦ – Симеоново”

работим и по

проект за

изграждане

на училище и

детска градина

Трябва да продължим с обновяването на междублоковите пространства в целия “Лозенец”. Все още има детски площадки, които се нуждаят от реновиране, но ще наблегнем и на местата за отдих, градинките и т.н.

Завършваме строителството на нова детска градина в “Кръстова вада” със 150 места. Подготвяме и изграждане на линеен парк покрай р. Драгалевска. Работим и по осигуряване на терени за нови детски площадки.

- А какви проекти подготвяте, за да се подобри транспортното обслужване в новите квартали?

- Транспортното обслужване на новите квартали в “Лозенец” наистина е голям проблем. Готови сме с транспортната схема за довеждащ транспорт в кв. “Витоша ВЕЦ - Симеоново” към метростанция “Витоша”. Подготвяме проект за разширение на метрото от станция “Витоша” към Студентски град с метростанция във “Витоша ВЕЦ - Симеоново” близо до бъдещото училище и детска градина. Настоявам и в устройствения план на Борисовата градина да се включи удължаване на трамвайното трасе от Семинарията до зоопарка. Но това няма да е за сметка на бул. “Симеоновско шосе”, а по обособено скоростно трамвайно трасе. Така ще осигурим бърза и удобна транспортна връзка между зоопарка и центъра.

- Хората не само в “Лозенец”, но и в цяла София се дразнят от разбитите плочки и тротоари, от дупките по малките улички, липсата на осветление. Имате ли програма за решаването на тези проблеми?

- Разбира се. Както казах, в “Лозенец” състоянието на тротоарите не е добро. Реално, докато колите ги бяха превзели, на никого не му правеше впечатление, в какво състояние са просто защото не се виждаха. Със зелената зона за паркиране обаче те се освободиха. Затова казах, че акцент в програмата ми е засиленият ремонт на тротоари през следващите 4 г. Аз съм млад баща и разбирам колко е трудно понякога майките да се придвижват, бутайки количка с бебе.

Решението на

проблема с

дупките е

цялостен ремонт

на улици

Това не означава само да се излее асфалт, защото проблемите са под него - в инфраструктурата, която в долната част на района е изграждана през 50-те и 60-те години. Без нейната подмяна няма да се отървем от дупките. Затова работим и в тази посока - подменихме над 10 км ВиК мрежи и 8 км топлопроводи, както и надземната инфраструктура. Обновихме над 3500 стълба и улични лампи и изградихме 3 км мрежа на улично осветление. Работата по този приоритет ще продължи.

- А какво предвиждате за кварталните градинки - например на пл. “Йоан Павел II”, която се нуждае от ремонт, или тази до църквата “Преображение Господне”?

- Градинката до църквата е в неин имот. Разрешихме проблема и вече децата свободно си играят на площадката. Градинката на пл. “Йоан Павел II” наистина се нуждае от ремонт и той е предвиден. Ще подменим настилките и осветлението, ще поставим нови пейки и ще разширим озеленяването. Започваме и конкурс за цялостна визия на пространството под костницата на бул. “Черни връх”. Работим по проект за цялостно обновяване на градината около църквата на Кръста. Обновяването на дъбовата гора и парка около “Кошарите” са следващите ни цели.

- Има хора, които смятат, че два мандата са достатъчни и е нужна промяна не само в “Лозенец”, но и в София. Какво ще им отговорите?

- Промяната се случва и сега. Тя е основата на работата ни и главната ни цел с г-жа Фандъкова. Но промяната не идва от само себе си, нужни са визия, приоритети и много работа. Промяната струва и пари, а много от кандидатите в кампанията забравят или удобно пропускат този факт. Твърдения “два мандата са достатъчни” ми звучат като “движим се добре, но да сменим шофьора”. Кому са нужни експерименти сега, когато градът ни се развива все по-добре и все по-бързо?

- Важно ли е районният кмет и този на София да са от един екип?

- Всеки приоритет в програмата ми е резултат на съвместната ни работа и отговорност с г-жа Фандъкова и групата на ГЕРБ в СОС. София и в частност “Лозенец” нямат нужда от мрънкане и вайкане. Нужна е здрава и целенасочена работа в екип, за да се случва промяната.

Намери своя кмет

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Реални стимули за покупката  на нови коли

    Реални стимули за покупката на нови коли

    България е страната с най-остарял автопарк в Европейския съюз. Което носи последствия - за сигурността на пътя, за екологията и т.н. На този тъжен фон лек оптимизъм вдъхва информацията, че през октомври продажбите на нови коли е с над 9% повече, отколкото миналия октомври. Но достатъчно е човек да излезе на улицата и да види какви съборетини се
  • Тротинетките с каски? И футболистите играят с кори (Видео)

    Тротинетките с каски? И футболистите играят с кори (Видео)

    Изглежда доста готино да свалиш каската си. Е, по-яко е, когато си на мотор, но скоро ще трябва и на тротинетка. И нека противниците на идеята не забравят, че и футболистите играят с кори.  Още по темата с правилата за тротинетки вижте във видеозавещанието на седмицата с Димитър