Реални стимули за покупката на нови коли

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7888605 www.24chasa.bg

България е страната с най-остарял автопарк в Европейския съюз. Което носи последствия - за сигурността на пътя, за екологията и т.н. На този тъжен фон лек оптимизъм вдъхва информацията, че през октомври продажбите на нови коли е с над 9% повече, отколкото миналия октомври. Но достатъчно е човек да излезе на улицата и да види какви съборетини се движат, за да се сети, че 29 592 нови коли от началото на годината са капка в морето.

Как да се промени по-бързо средната възраст на автопарка? Трудно ще стане, докато за масовия шофьор новата кола изглежда като непостижим лукс - и като първоначална цена, и като последващи разходи за обслужване, застраховане, данъци.

В съседни на България държави вече има мерки, които ограничават най-старите и цапащи автомобили. Но само със забрани не става. Най-добре е у нас да има политики, които да стимулират покупката на нов автомобил.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо са важни стимулите за дефицитни кадри

    Защо са важни стимулите за дефицитни кадри

    Винаги е било така - там, където има някакъв дефицит, трябва да се появят стимули, за да се преодолее той. Затова е съвсем логична идеята на просветния министър за онези професионални направления, в които има остър недостиг на кадри, да се даде едно силно рамо. В случая - за някои важни специалности, от които икономиката има нужда и днес
  • Гетата в образованиeто са следствие на гетата в обществото

    Гетата в образованиeто са следствие на гетата в обществото

    Какво ни казват тазгодишните резултати от тестовете PISA НИКОГА НЕ СЪМ крил, че много харесвам работата на министъра на образованието Красимир Вълчев. Смятам, че той е много фокусиран и полезен човек. Вероятно сега върху него ще се нахвърлят заради лошите резултати в тестовете PISA. Искам да кажа, че усилията на Вълчев са напълно в правилна посока