Реални стимули за покупката на нови коли

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7888605 www.24chasa.bg

България е страната с най-остарял автопарк в Европейския съюз. Което носи последствия - за сигурността на пътя, за екологията и т.н. На този тъжен фон лек оптимизъм вдъхва информацията, че през октомври продажбите на нови коли е с над 9% повече, отколкото миналия октомври. Но достатъчно е човек да излезе на улицата и да види какви съборетини се движат, за да се сети, че 29 592 нови коли от началото на годината са капка в морето.

Как да се промени по-бързо средната възраст на автопарка? Трудно ще стане, докато за масовия шофьор новата кола изглежда като непостижим лукс - и като първоначална цена, и като последващи разходи за обслужване, застраховане, данъци.

В съседни на България държави вече има мерки, които ограничават най-старите и цапащи автомобили. Но само със забрани не става. Най-добре е у нас да има политики, които да стимулират покупката на нов автомобил.

  • Тази година се видя - освен вируса заразна е и човещината

    Тази година се видя - освен вируса заразна е и човещината

    В годината, която си отива след малко повече от месец, на фона на големите изпитания, на които ни подложи коронавирусът, още по-ярко изпъкват добротата, човещината, всеотдайността. Добре, че е така, защото, когато десетки разделителни линии са плъзнали в обществото, има нужда от примери, които да ни обединяват
  • Всеки, тръгнал за площадни изяви сега, да декларира, че отказва лечение

    Всеки, тръгнал за площадни изяви сега, да декларира, че отказва лечение

    Протестите вече не са срещу Борисов или срещу Гешев, а срещу правото на близките ни да поемат дъх “80 към 20” - това вече далеч не е само схема за запазване на работните места в засегнати бизнеси. За все повече хора с този символ може да се опишат отчаяните им опити да си поемат въздух. 80 насечени вдишвания