Безучастни към бой над дете - не може това да е България

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8221678 www.24chasa.bg

"Това е България." Така се оправдал шофьорът на автобус 404 в София, когато отказал да помогне на едно 14-годишно момче, нападнато от хулигани. За съжаление, не само шофьорът, но и повечето пътници останали безучастни към случващата се несправедливост. Никой не скочил на самозабравилите се млади мъже, нито опитал да ги спре. Сигурно от страх, че и с тях може да се случи нещо неприятно.

Тежък урок за едно дете - че дори когато е в беда, не може да разчита на хората около себе си. А са могли да го защитят. И шофьорът едва ли е бил толкова безпомощен - ако беше спрял автобуса, ако беше позвънил на тел. 112 да извика полиция, едва ли хулиганите щяха да излязат от тази история безнаказани.

Но не те са героите в случая, а 14-годишното момче, което въпреки травмата от преживяното в автобуса се бори мъжки и спечели сребърен медал на състезание. Дано животът го срещне и с други примери, за да разбере, че не може да се гледа безучастно, когато бият дете. И не, не може това да е България.

  • Зле ли сме с това 43-о място? Добре е да сме критични

    Зле ли сме с това 43-о място? Добре е да сме критични

    Зле сме! Ей това ни се натяква от ранни зори, та чак до късните новинарски емисии - като държава, като народ, като отделни индивиди. От една страна, е много добре, че хората са критични към държавата и искат да имат по-достоен живот. Включително да са по-свободни, да имат по-добър достъп до качествено образование и здравеопазване
  • Георги Марков: Никой не е в състояние да оправи съдебната власт в България

    Георги Марков: Никой не е в състояние да оправи съдебната власт в България

    Уважаемият вицепремиер Томислав Дончев вчера от трибуната на парламента сподели, че енергията, обхванала една част от българското общество, която е на площадите, ще бъде пропиляна, ако не доведе до промени. Какво трябва да се промени според него - законодателната рамка, дори и конституцията, за да може държавата да изпълни една от основните си