Икономиката следва магистралите

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8234928 www.24chasa.bg

Без хубави пътища няма как да очакваме да има инвеститори и икономически растеж. Затова е добре,че на дневен ред са проектите за построяване на скоростен път между гръцкото средиземноморско пристанище Александруполис с българския Димитровград и с магистрала “Марица”, както и разширяването на пътя от Комотини през прохода Маказа до Кърджали.

Когато те се осъществят, най-после ще може да се каже, че сме се разделили с наследството на студената война. Точно заради него десетилетия наред между България и Гърция имаше само едно КПП - на Кулата.

И докато студената война издигаше стени и блокираше движението на хора и стоки, в днешно време именно по-лесният достъп до съседните страни стана стимул и за икономиката, и за туризма. В това се убедиха българите, които могат спокойно да избират на кое море да почиват или къде да се разходят през почивните дни.

В същото време и гърците имат ползи от новите възможности - факт е, че Гърция е шестият по големина чуждестранен инвеститор в България, а стокообменът между двете страни е над 3 млрд. евро. Което пък е поредното доказателство, че икономиката следва магистралите.

  • Слава богу, поне банките са здрави

    Слава богу, поне банките са здрави

    Въпреки сравненията, които мнозина са склонни да направят с последната световна финансова криза, сега ситуацията се различава по нещо коренно различно. Преди 10 години банковата система бе изпаднала в колапс, трезорите преустановиха отпускането на кредити, много бизнеси пострадаха от това и дълго не можеха да се възстановят
  • Доказано! Истината тук!

    Доказано! Истината тук!

    Сляпата вяра в безумни “новинарски” сайтове е опасна. Заглавия само от главни букви не трябва да се превръщат в стандарт РЯДКО се обръщам към читателя с призив. Аз самият рядко откликвам позитивно на публични призиви, защото искрено не обичам да ми казват какво да правя – поредният признак, че въпреки опитите си не съм излязъл от пубертета