Коронавирусът влияе и на пиара, агенциите трябва да подкрепят клиентите си при криза

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8304396 www.24chasa.bg
Нитин Мантри СНИМКА: АВТОРЪТ

Инфлуенсърите играят роля при рекламата на продукти за здравето само ако са специалисти в областта, казва пиар експертът Нитин Мантри

- Вие се занимавате с пиар по здравна грижа (Healthcare PR). Какво представлява той?

- Той е много по-специализиран, защото има немалко ограничения в маркетинга на продукти, свързани с човешкото здраве. В много страни не е законно да се рекламират директно. Именно затова на компаниите им трябват хора, които познават добре здравословните проблеми, болестите и т.н. Този вид пиар е свързан с последствията от тях -

може да не

ни е

позволено да

споменаваме

лекарството,

но не и

болестта

Заради това може да говорим за онкологични заболявания и как е възможно да се предпазим от тях, но без да споменаваме конкретно някой продукт. Това е голямата разлика между пиара по здравна грижа и останалите форми на индустриален пиар.

- Във всички медии по света в момента се говори за коронавируса. Възможно ли е COVID-19 да бъде използван в маркетинга?

- Абсолютно, но на това не се гледа с добро око. Сигурен съм, че много от нас работят с клиентите си, за да разрешат кризи, породени именно от коронавируса. Всички пиар агенции трябва да подкрепят клиентите си, за да им помогнат в такова време. Това влияе и на нашата индустрия.

- Кога може да говорим за кризисен пиар?

- Пиарът е изключително полезен по време на кризи. Именно тогава много клиенти се обръщат към нас. Защитата на корпоративната репутация е най-важното нещо, което правим. Ние казваме на клиентите си, че най-големият тренд днес е брандът да има мисия и действията му да сочат, че се бори за нея. Когато кризата го удари, трябва да се справим с нея. Пиарът помага именно за това.

- Каква е ролята на пиара за корпоративната социална отговорност?

- Огромна, но варира при различните пазари. Много компании създават програми за клиентите си, с които помагат на общността и показват, че са социално отговорни към нея. Според мен корпоративната социална отговорност се измества към брандове с цел.

Не стига

просто да

подпомогнеш

болница,

училище или

фабрика

Много повече от това е. Мога да дам пример от Индия. Там една компания към днешна дата вече е построила хиляди тоалетни в бедните райони на страната, за да подобрят хигиената. Това е целта, която брандът си е наложил. Следва я вече 5 години.

- Защо пиарът е животното на бъдещето? Така е наречена и конференцията у нас, в която участвате.

- Направихме изследване и едно от нещата, които излязоха на повърхността, е въпросът как корпорациите се грижат да защитят корпоративната си репутация. В днешни дни тя е застрашена от много неща. Мисля, че

заради

развитието на

технологиите

изскачат все

повече

предизви-

кателства

Трябва да влизаме в крак с тях. С дигитализацията обстановката се променя много динамично - има социални медии, фейк новини. Случват се много неща. Затова пиарът, или цялото това “животно”, както го нарекохте, се е изменил до основи.

Изпълнителните директори все повече осъзнават силата на добрата корпоративна репутация, която привлича и повече хора. Така цялата пиар индустрия напълно се промени от това, което беше преди 5 г. Днес сме по-интегрирани и обърнати към социалните медии, отколкото когато и да било преди.

- Фейк новините са една от темите, които все по-често присъстват в медийното пространство. Как пиарът може да се справи с разпространението им?

- Етиката е ключова в случая. На пиара трябва да се гледа като на етична професия особено когато е в областта на медицинските изследвания. Водим се от декларацията за етичните правила, която бе приета в Хелзинки. Всъщност мисля, че фейк новините са възможност за пиара, защото може да бъдем тези, които доказват, че те не са верни. Например, ако се свържем с клиентите си, за да проверим дадена информация, преди да я публикуваме или пуснем където и да е, тогава няма съмнения, че изявленията ни са автентични. Затова хората ще вярват на нас, а не на всичко, което чуват около тях. Получаваме авторитет. Така че за големите агенции, занимаващи се с пиар, това определено е възможност да спечелят доверие.

- Как социалните мрежи като фейсбук и инстаграм влияят и променят пиара?

- Ако погледнем фейсбук, туитър или инстаграм, ще видим, че в тях има различни инструменти.

Чрез

социалните

мрежи можем

да правим това,

което се

предполага,

че ни е работата

- да достигнем директно до клиентите.

- Напоследък повече започна да се говори за наноинфлуенсърите. Каква всъщност е тяхната роля и защо е важна именно сега?

- Инфлуенсър маркетингът става все по-важен, но той се променя. Преди време големите компании и брандове насочваха погледа си към по-големите инфлуенсъри, които имат много последователи. Това продължи доста време. Сега много компании търсят наноинфлуенсърите, чиито последователи са по-сегментирани. На много от тях дори не се плаща, поне такава е практиката в Индия. Така че на различните пазари се забелязват и различни тенденции. Идеята е да измислиш как да обвържеш инфлуенсъра с бранда си още в начален етап и как да му помогнеш да разбере по-добре бранда, за да бъде негово лице по-дълго време.

- Използват ли се инфлуенсъри, когато говорим за пиар по здравна грижа?

- Да, но се използват такива с определени познания - здравни специалисти.

- В днешно време пиарът по-скоро комуникация с медиите ли е, или комуникация с инфлуенсъри?

- Определено и двете. Сега пиарът е всичко - традиционни и социални медии, инфлуенсъри, социален маркетинг и още много неща, с които трябва да се справим.

  • Ще изяде ли по-скъпо парно парите от евтиния газ

    Ще изяде ли по-скъпо парно парите от евтиния газ

    Авансово, още преди да е се случило каквото и да е поскъпване на газа, се задават по-високи цени на парното от юли. Причината - прогноза, че като се зададе студено време, горивото ще тръгне нагоре. Ама дали тази прогноза ще се окаже вярна, един господ знае. Но със сигурност се знае, че със задна дата газът поевтиня
  • Даниел Спасов, Катрин Селие, Милен Иванов и Александър Селие - двамата певци са със съпругата и сина на Марсел Селие.
СНИМКА: ФЕЙСБУК

    Загрижеността за бъдещето на “Мистерията на българските гласове” е наша мисия

    Златната марка “Мистерията на българските гласове” предизвика задочен спор на страниците на в. “24 часа” между певици от хора и настоящата диригентка Дора Христова. Днес публикуваме отговора на певеца Даниел Спасов, който също е част от историята на знаменития хор. “Писанията” на Дора Христова в отговор на отвореното писмо от народната певица Олга