Съветници - уж еколози, играят театър против метрото в ущърб на столичани!

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8744478 www.24chasa.bg
Инж. Антон Янев, управител на проектантско бюро РИКАТ

 

Така смята инж. Антон Янев, управител на проектантско бюро РИКАТ

- Инж. Янев, вие сте част от екипа, проектирал отсечката до Симеоновския лифт. Как възникна идеята? Общинският съветник Борис Бонев дава сега яростен отпор и смята, че това трасе трябва да се обслужва от автобуси.

- Метрото ще даде възможност Витоша да започне да се посещава с екологичен транспорт. Без да има нужда от автомобили, които да замърсяват въздуха до околовръстния път, без да има нужда двата големи магазина там да се посещават само с автомобили. Росен Плевнелиев още в първите месеци от мандата си на президент осъзна, че е важно да имаш метро и лифт до планината, за да отидеш да караш ски. Така че не е много трудно да стигнеш до тази идея. Питайте г-н Бонев каква е неговата идея.

Автобус? Чудесно - да замърсяваме още въздуха с димни и автомобилни газове ли? Браво на г-н Бонев!

- Има ли разчети за ефекта от метрото до планината?

- Разбира се. Миналата седмица направиха и прогнозно изследване на пътникопотока. Да не забравяме, че там има една междинна станция, която събира пътници от всичките огромни жилищни квартали над 300 хил. кв. метра плюс още един около 150 хил.

Не знам дали си спомняте, че имаше един “Град на мечтите” на Анжел, който също започва да се застроява. Това са огромни терени. Как го виждате вие? С автобусчета ще ги караме хората да ходят на работа, да пазаруват, да водят децата си на училище. Чудесно! А дали ще открие фирма за автобусен транспорт, може ли да попитате (г-н Бонев - бел. авт.) чрез вашия вестник?

Тук е най-странното нещо. Има общински съветници от “Демократична България”, които са членове на най-различни екологични сдружения. След като непрекъснато казват, че София е мръсен град, след като искат екологичен транспорт, след като искат градът да е чист и т.н - няма да има метро. На този въпрос искам “24 часа” да ми отговори. Искаме ли ние да имаме по-екологичен град?

Искаме ли да ходим на Витоша? Сега

всички ходят

по поляните

с кола,

защото няма друг начин. Автобусите пърпорят нагоре, а отзад не може да се види дали е автобус, или е влак, защото такъв дим вдигат, качвайки се по баира. За какво се борим в крайна сметка? Борим се за града си, или се борим против града си? Не ми пука дали аз съм правил проекта, или не, пука ми за това, че на практика се играе един голям театър. И този театър е в ущърб на софиянци и на гостите на града.

Има и един малък детайл, който се съмнявам, че хората го знаят - на бъдещата лифтова станция ще бъдат

предвидени

около 3000

шкафчета

Представете си шкафчета 30 на 30 на 2 м високо, където хората да си оставят ски екипировката. Срещу тези идеи има едно твърдо “не” и нищо като аргументи.

Идете на “Симеоновско шосе” и околовръстния път и вижте какво се случва - задръстванията са огромни!

Искате ли да му отговоря на г-н Бонев? Той иска метро към “Горубляне”. Може би това е първият етап от един по-мащабен проект, следващият етап може би ще бъде “Панчарево” и третият етап може би ще бъде Самоков.

Кой друг има интерес освен Борис Бонев да отиде метрото към Самоков? Аз много ще се радвам, ако продължи метрото до Самоков, защото ще имам работа да проектирам още 60 км метро.