Барни Ръбъл в тола, а не в правосъдното министерство

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8947746 www.24chasa.bg

 

Английският е задължителен, все пак сме в ЕС

Барни Ръбъл се оказа в тола, а не в провосъдното министерство. Почти в третото десетолетие на ХХI век в една държава от ЕС е необходимо да мине половин час, за да ти активират винетката. Нещо невиждано и нечувано.

След половин час спокойно могат да те хванат точно 10 пъти в нарушение. Дори да си си платил всичко.

Нищо не пречи, когато се продава в партньорската мрежа, служителят да е длъжен да ти обясни за какво става въпрос.

Защото, ако камерата на системата е на 15 километра, с 90 км/ч я стигаш точно за 10 минути. Ни повече, ни по-малко. В непартньорските пунктове всичко ставало бързо и на петата минута.

Всъщност и това е доста дълго време за съвременните технологии. А разликата от 25 минути е просто нечувана. Необходимото време да бъде регистрирана винетката във всяка компютърна система е милисекунди. Освен ако не използваш модема на Фред Флинтстоун.

Дори да става въпрос за улеснение на клиентите, които евентуално могат да сбъркат и да имат време да се поправят. И ако не вдигнеш патардия - като едно семейство от Ямбол, си гориш на пълно основание. Защото на същата камера са хванати 1500 човека според признанията на шефовете, които управляват системата.

Най-фрапантното обаче е липсата на английски текст на документа, който се издава на границата. Все пак става въпрос за държава от ЕС, а не от Екваториална Африка. И по цялата Европа, където има подобна система, има текст на чужд език. Защото е на граничен пункт, където минават и чужденци.

Никой не е против толсистемата, напротив, тя е доста по-справедлива, особено за превозвачите. Но същата справедливост трябва да важи и за обикновения шофьор по пътищата на България. За този, който си купува и най-обикновената винетка.

Друг е въпросът доколко удачно е решението на законодателят да приеме, че еднодневната винетка всъщност не важи за 24 часа, колкото има едно денонощие. Подобно е положението и с уикенд винетките. Решаваш да тръгнеш на път в събота следобед и да се върнеш в неделя вечерта. Купуваш си винетката в 14 часа в събота. И тя важи до 0 часа в неделя. На прибиране си даваш един час преднина. По пътя обаче може да се случат непредвидени инциденти, да кажем да спукаш гума.

Губиш време, за да я смениш. След това спираш на бензиностанция, за да се измиеш. Ако си гладен, става още по-сложно. Направо си обречен.
Закъсняваш и по нощите успяваш да се прибереш. Скапан, но със сигурност с глоба. Или ще е за изтичане на винетката, или за превишена скорост, ако решиш на всяка цена да спазиш срока, определен от закона.

В крайна сметка нали има час на издаване. Не е трудно да се впише и час на изтичане. При съвременните технологии няма нищо сложно. Стига да имаш желанието и парите, за да ги използваш.

Пари не е трудно да се намерят. Поне според последните договори за поддръжката на системата. Значи не е от това. Да се промени законодателството, също е лесно. Колко по-глупави закони бяха приети набързо и в името на някого.

Значи остава единствено да имаш воля да свършиш работата на ниво. Всякакви други оправдания са просто мънканици на хора, които живеят в каменната ера. Като Барни Ръбъл.

  • Епопея от страдания за сгрешените винетки. А как ли ще е на вота с машините

    Епопея от страдания за сгрешените винетки. А как ли ще е на вота с машините

    От всичките 4 милиона и 250 хиляди винетки, купени в “електронната ера” за последната година и половина, двайсет хиляди са били с грешно подадени данни. И поради тази причина следва епопея от глоби и страдания за онези шофьори, които не са внимавали. На пръв поглед процентът на грешките е пренебрежимо нисък
  • Георги Марков: Никой не е в състояние да оправи съдебната власт в България

    Георги Марков: Никой не е в състояние да оправи съдебната власт в България

    Уважаемият вицепремиер Томислав Дончев вчера от трибуната на парламента сподели, че енергията, обхванала една част от българското общество, която е на площадите, ще бъде пропиляна, ако не доведе до промени. Какво трябва да се промени според него - законодателната рамка, дори и конституцията, за да може държавата да изпълни една от основните си