И “морков” срещу неразумното шофиране

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9050746 www.24chasa.bg

Черните статистики по българските пътища не престават да стряскат. Пътна полиция отчита намаление на катастрофите, ранените и загиналите, но това вероятно е резултат и от факта, че през пролетта движението на коли по пътищата значително намаля заради коронавируса.

С други думи, проблемът продължава да е как да променим неизтребимата нагласа на много шофьори да не спазват правилата.

Стъпка в правилна посока са законовите промени, които дават отстъпка от 30% от глобата, ако нарушителят сключи споразумение с КАТ. За да имат ефект санкциите върху дисциплината на пътя, не е толкова важен размерът им, а да са неизбежни, незаобиколими.

Важно е също налагането на правилата да става не само с “тояга” (по-големи наказания), а и с “морков”.

Затова е важно даването на стимул на шофьора, хванат в нарушение, да плати глобата си. Най-вероятно следващия път той ще се замисли, преди да натисне газта повече от позволеното или да предприеме друго неразумно действие зад волана.

  • Това не е спор за карикатури, а за лидерството на християнския и ислямския свят

    Това не е спор за карикатури, а за лидерството на християнския и ислямския свят

    Конфронтацията между френския президент Еманюел Макрон и турския държавен глава Реджеп Таип Ердоган не е просто спор “за” и “против” карикатурите на пророка Мохамед, нито дискусия за това кой как разбира свободата на словото. Това, което се случва между тях, е фундаментален сблъсък, от който явно и двете страни вярват
  • Бойко Василев

    “Панорама” - журналистика, която не стои в агитките, а между тях

    Всеизвестно е, че не “Панорама” е причина и цел на протеста в петък вечер. Причакването на гости след предаването се е случвало и преди - през 2013-а и през 90-те. Ние уважаваме всичките си гости. Те се събират около една маса и изразяват различни мнения. Каним ги да отговарят на въпроси, а не да търпят публични обиди