Новата кола е голям кеф. Радостно е, че и българските власти узряват, че освен големият личен кеф новите коли по улиците означават повече опазени животи. Защото безопасността е пряко и както казват в Бургас - “директно” свързана с броя на катастрофите по пътищата.
Раздаването на пари, с които хората да си подменят автомобилите с нови, ще доведе до пряка бюджетна икономия от намалените разходи за болнично лечение, а освен това ще подпомогне и българския бизнес. Макар и България да няма собствен бранд автомобили, у нас се произвеждат части практически за всички коли на нашия пазар - европейски главно, но и японски, корейски, китайски и всякакви.
Българската автомобилна индустрия бе всъщност първата засегната от кризата. Заради намалените поръчки много заводи са в принудителен локдаун.
Така, раздавайки пари на крайните потребители, всъщност се подпомага българската в частност и европейската икономика като цяло по пазарен начин. Подобна практика съществува в много държави - Германия, Румъния и къде ли още не. Защото освен ползите за безопасността на движението и икономиката неизмеримо голяма е тя за околната среда. Автомобилите с вътрешно горене си остават най-същественият причинител на глобалното затопляне. Особено старите.