Колата еко и безопасна с по-нисък данък е справедливо

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9134969 www.24chasa.bg

Всяка мярка, която може да работи ефективно и да доведе до намаляване на катастрофите, пострадалите и жертвите на пътя, заслужава подкрепа.

Включително и идеята, че ако колата е еко и безопасна, собственикът да плаща по-нисък данък. По този начин всеки, който има намерение да купува автомобил, ще знае колко е сигурен. А това ще означава, че няма да е задължително да си взема чисто ново возило, за да ползва данъчни преферeнции. Ще има и други критерии, сравнително обективни, а не само възрастта или вида на горивото.

Определянето на безопасността може и да позволи да не се въвежда забрана за внос на употребявани автомобили. Стига те да отговарят на минималните изисквания, разбира се. Защото намаляването на пострадалите и жертвите при катастрофи зависи от състоянието на колата, не само от уменията на шофьора. И не е нормално да има остра реакция при инциденти заради лоши пътища, а да се мълчи, когато причината е състоянието на автомобилите.

  • Таксито да поскъпне? А кой ще се вози?

    Таксито да поскъпне? А кой ще се вози?

    Добър момент избраха такситата да искат вдигане на цената, няма що! В криза и пандемия. Националният таксиметров синдикат настоява началната тарифа да стане 3 пъти минималната за километър. Това е сериозно увеличение спрямо сегашното правило, че първоначалната тарифа може да е с 50% по-висока от цената на километър
  • Частичен локдаун или пълен нокаут

    Частичен локдаун или пълен нокаут

    Да познавате случайно един собственик на ресторанти в София с два положителни теста за К-19? Аз не, но жена му ми писа на месинджъра. Правела съм приятно впечатление, та затова директно ме пита: “Можете ли да ми съдействате за връзка с генерал Мутафчийски?” Съпругът ѝ се влошил, трябвало спешно да го приемат във Военна болница