Виктория Боклаг: Вярваме в комбинирането на телекомуникации и медии в името на потребителите

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9534639 www.24chasa.bg

Ние сме отдаден партньор на България. Тук сме, за да се развиваме заедно и да останем, казва главният изпълнителен директор на United Group

- Какво привлече United Group да инвестира в България, г-жо Боклаг?

- Позволете ми да започна с малко информация за нас. United Group е водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа. Ние работим в 8 държави, с повече от 12 500 служители, които обслужват приблизително 11 милиона потребители.

“Виваком” е първата инвестиция, която направихме в България преди само една година. Много фактори правят страната интересна както за нас, така и предпочитана дестинация за инвестиции в рамките на Европейския съюз. От една страна, това са силните икономически показатели на държавата - ниска безработица, висок растеж на БВП, стабилна валута, обвързана с еврото, и ниска задлъжнялост. И разбира се, много привлекателна е и ставката на корпоративния данък от 10%, която е най-ниската в Европа.

От друга страна, голямо значение има и човешкият фактор. България разполага с добре образовани, висококвалифицирани специалисти, особено в областта на телекомуникациите и ИТ сектора. Впечатлени сме от уменията на ИТ експертите, именно затова планираме да превърнем страната в регионален хъб.

- Защо избрахте точно “Виваком” и как телеком операторите и медиите се допълват в рамките на една група?

- “Виваком” е лидер и утвърдена марка на телекомуникационния пазар. Брандът е един от най-разпознаваемите в страната. Виждаме “Виваком” като чудесна платформа за допълнително консолидиране на пазара на фиксираните услуги, както и като оператор, който предлага нови оферти и продукти за клиенти на фиксирани и на мобилни услуги. Имаме големи планове – всички в полза на българските клиенти.

Както вероятно знаете, миналата седмица постигнахме споразумение за придобиване на два оператора - NET1 и ComNet Sofia. А тази седмица “Виваком” пусна нови мобилни планове, които предлагат на клиентите истински неограничени мегабайти. Променихме и визуалната идентичност на бранда. Също така започнахме масовото пускане на 10GBps оптична мрежа от най-ново поколение. Очаквайте още! Ние сме много развълнувани - и когато казвам ние, имам предвид “Виваком” в рамките на United Group.

Друга част от стратегията на United Group са инвестициите в медиите. Ние вярваме, че това е необходимо, за да можем да се конкурираме успешно с глобални играчи като Disney и Netflix, а също и да се подкрепя местното производство на съдържание.

Ние сме известни именно със създаването на локално съдържание. Например произвеждаме повече от 20 000 часа оригинално телевизионно съдържание всяка година. Нашите телевизионни програми са едни от най-популярните в региона.

Тази комбинация от телекоми и медии представлява нова стратегия за много играчи. Има пазари, на които телекомуникационните компании избират да бъдат единствено разпространител на различни услуги. Ние обаче вярваме, че комбинирането на телекомуникации и медии ни дава възможност да инвестираме повече в местно производство на съдържание като сериали, развлекателни предавания, новини и др. Всичко това носи значителни ползи за потребителите, защото знаем, че хората искат най-вече оригинално локално съдържание.

В допълнение, нашата технология ще помогне на българските потребители да се наслаждават още повече на разнообразно съдържание. В близко бъдеще ще представим нашата телевизионна платформа EON на българския пазар. EON предлага функции като гледане на отминали предавания, видео при поискване, индивидуален профил, персонализирани предложения и още много. Това е най-популярната телевизионна платформа в региона и ние много се гордеем с нея.

- Видяхме обновената визуална идентичност на “Виваком”. Възнамерявате ли да променяте името на “Виваком” и да въвеждате нов бранд в България?

- Марката “Виваком” е позната на българските клиенти повече от десетилетие. През този период компанията се превърна в лидер на пазара и се утвърди като символ на отлично качество в областта на телекомуникациите. Компания, която предлага на клиентите си високотехнологични решения, продукти и услуги. Марката “Виваком” е една от най-разпознаваемите в страната. В изграждането е вложен много труд. Така че вместо да променяме марката, ние освежихме и модернизирахме нейната визуална идентичност,  фокусирайки се върху бъдещето.

Това е логична стъпка, която отбелязва присъединяването на “Виваком” към семейството на United Group. Освежаването на визуалната идентичност на марката е в съответствие с най-новите световни тенденции. Това отразява стратегията ни да предлагаме изключително добри услуги и клиентско изживяване и утвърждаването на “Виваком” като премиум бранд, който в същото време предлага отлично съотношение цена-качество.

- Дългосрочен инвеститор ли е United Group?

- Ние сме стратегически инвеститор и България е ключов пазар за нас. При евентуални бъдещи промени на акционерите в United Group естеството на бизнеса ни няма да се промени, включително и в България. Без значение кои са акционерите, United Group е тук, за да остане.

- Имате ли други проекти, свързани с българския пазар, след като вече придобихте телевизия и печатни медии?

- Само за една година направихме значителни инвестиции в България. Както казах, страната е интересен пазар за нас. Отворени сме за нови възможности и вярваме, че бизнесът ни тук ще продължи да се разраства. United Group има какво да предложи на страната, както като бизнес, така и като добър корпоративен гражданин. Ние сме лоялен партньор – както на бизнеса, така и на обществото, за което работим. Предстои ни да извървим дълъг път заедно и аз нямам търпение да тръгнем по него.

 

CV

Виктория Боклаг е главен изпълнителен директор на United Group и вицепрезидент на отдел “Маркетинг и медии”.Член е на Надзорния съвет на “Виваком”. Тя заема редица стратегически позиции в United Group от самото създаване на компанията и има дългогодишен опит в сферата на телекомуникациите.

Преди да заеме настоящите постове, г-жа Боклаг е ангажирана с различни позиции във финансовите, търговските и маркетинг дирекциите на компанията. Била е и изпълнителен директор на SBB - водещ кабелен оператор в Сърбия. Виктория Боклаг е член на УС на фондация SBB. Завършва висшето си образование в Киевския университет (ICU).

  • Защо са важни “зелените коридори”

    Защо са важни “зелените коридори”

    “Зелените коридори” за ваксинация са другото име на хаоса, заяви разпалено един микробиолог, кандидат за депутат. Друг отговорен политик със замах ги определи като провал на плана за ваксиниране. С две думи - някои се опитват да превърнат “зелените коридори” и въобще поставянето на ваксините в удобна политическа боксова круша
  • Георги Марков

    Георги Марков: С кого ще сменят Бойко? С Мангъра, Христо, Бабикян?

    Тези избори не са шега, че са по време на война. Вече прогнозирах, че Бойко с джипката - СИМВОЛ НА НАПРАВЕНОТО, ще бъде победител. За 5-ти пореден път ще бие БСП, според мен с 5%. Обещах ви в „Прогнозите на Георги Марков“ да кажа какво правителство ни чака: Според мен, ще се играе 2013 г. – победените ще направят правителство