Започва втора година, в която пандемията диктува живота ни. Новите реалности засегнаха особено силно учениците, студентите и техните преподаватели.
Как се справят те с предизвикателствата на дигиталното образование? Има ли опасност днешните деца и младежи да са загубеното COVID поколение, лишено от физически контакт с учителя и от възможностите за социализиране с връстниците си? Гарантира ли тази форма на обучение качествено образование? Готови ли са учителите за него?
Какви ще са последиците върху психиката на подрастващите от продължителната социална дистанция? И дали пък наложената от вируса дигитализация не е неизбежното бъдеще за живот, диктуван изцяло от технологиите?
На тези въпроси дадоха своя отговор участниците в дискусията, организирана от "24 часа" "Образование в условията на пандемия и дигитализация".
Чухме експертните мнения на:
Георги Димитров, ръководител на Отдела за дигитално образование към Европейската комисия;
Диян Стаматов, директор на 119-о СУ в София;
Валентина Денчева, директор на частно средно училище с немски език "Веда";
Димитър Фердинандов, студент в Англия;
Д-р Наталия Любенова, училищен психолог;
Д-р Любомир Стефанов, преподавател в Нов български университет;
Ален Паунов, създател на дигиталната платформа TeachMe.
Всеки от тях сподели опита и предизвикателствата, които пандемията е наложила в неговото поле на работа.
* Онлайн събитието е част от проекта "Тренд Европа", който "24 часа" изпълнява в партньорство с Европейския парламент.