Завод за коли в България трябва да върви с бонуси за покупката им

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9971989 www.24chasa.bg

Най-често срещаният официален мотив, за да няма в България стимули при покупката на нова кола, е липсата на достоверна информация каква е средната възраст на колите по категории. Макар че такава би могла да се събере от КАТ.

Неофициално обаче битува едно друго мнение - че нямаме собствена марка кола или поне завод, в който да се произвеждат автомобили. Поради това всеки стимул за покупка на ново превозно средство ще е субсидиране на чужди икономики.

Е, този аргумент вече може да отиде в историята, защото днес се подписва споразумение с германския инвеститор за изграждане на завод за електрически коли в България. (Виж 2-а стр.)

Той трябва да заработи от 2023 г. Тоест в рамките на не повече от 2 години държавата може да измисли механизми, с които да стимулира покупката на нови коли.

Да не говорим за това, че българските производители на компоненти за автомобили дават 11% от БВП. Което означава, че такава мярка ще помогне на икономиката ни, макар и индиректно.

В противен случай България пак е на път да се подреди на опашката в ЕС и изоставането ни ще е с дела на новите коли. Всичко това на фона на намеренията на Европа да спре само след 15 г. завинаги дизеловите и бензиновите автомобили, а ние тук спорим дали да има екостикери, с които ограничават движението на цапащите.

А за стимули за нова кола и дума не се обелва, докато в Европа навсякъде увеличават облекченията, а бонусите се вдигат двойно и в някои държави стигат до 10 000 евро.

Та е дошло времето за истински стимули за нова кола, а не само за едно безплатно паркиране. Иначе все така ще се купуват стари, замърсяването от които директно се отразява на здравето и качеството на живот. И тогава спестените уж пари за бонуси ще се окажат похарчени за здравеопазване, при това в пъти повече.

  • Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Как Слави си е представял политиката? Като честен манастир? Да, протестът свърши снощи. Андрей Райчев го напомни. Ако искате, бройте го днес, петък, тринайсети – за по-лесно запомняне. Няма драма, протестът имаше смисъл. Моделът „Борисов“ вече трябваше да се смени. Даже протестът свърши, точно където трябваше – като протест именно; свали Борисов

МАЛКИЯТ ИВАНЧО

Малкият Иванчо