
Социологическо проучване сред ученици показа, че математиката им е сложна и неразбираема. Явно нещо куца в начина, по който тази материя е в учебниците и в учебните програми.
Това се видя и от резултатите от изпитите след 7-и клас - спад за първи път от 2019 г. насам.
Нещо трябва да се промени, защото не може да си позволим от училище да излизат поколения, които не са достатъчно конкурентно грамотни в работата с числа. В днешния свят все повече успехът и кариерата зависят от умението човек да се ориентира в масиви от данни.
А иначе много често идват новини как български ученици са спечелили медали на международни състезания по математика. И с право такива новини ни радват.
Вероятно обаче и за обучението по математика важи същият проблем, който е общ за средното образование у нас - има елитни училища, където обучението и получените знания и умения са на много високо ниво, и училища, които много изостават. Важно е да имаме повече училища, които са в златната средаи осигуряват подготовка на добро ниво. Трябват реформи, за да се изглаждат тези образователни неравенства.