
Медийната грамотност свързана с умението за критично мислене, а то се гради от образованието, става ясно от изследването на "Отворено общество"
България e последна сред страните - членки на ЕС, в класацията на Индекса на медийната грамотност за 2022 г. Тя се изготвя от Институт “Отворено общество – София” в рамките на Инициативата за европейски политики (EuPI) и оценява потенциала за устойчивост срещу фалшиви новини в 41 европейски страни, като използва показатели за медийна свобода, качество на образованието и доверие сред хората. България е на 33-о място.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.