
ЗА ДА СЕ запазела редовната популация на костенурки и други пълзящи твари, които са непознати на 99,9% от хората по света, трябвало да се строят пътища със стотици милиони евро по-скъпи поради изграждането на тунели, насипи и прочее инженерни съоръжения.
Например според одобрения идеен проект за отсечката на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле се предвижда да се построи дълъг 13 км тунел плюс още един 4-километров тунел уж за да се запазела популацията на пълзящите и прочее видове. Това ще струва по сегашни оценки над 1 млрд. евро - т.е. с над 500 млн. по-скъпо, отколкото ако магистралата се строи без тези два дълги тунела.
Да не говорим за това, че фирмите, които в европейски мащаб имат опит в изграждането на такива тунели и биха работили в региона, са две-три. Което предполага липса на конкуренция и монополно високи цени. Така че цената от малко над 1 млрд. евро със сигурност ще бъде много сериозно превишена. Има силно заинтересувани ръководители в пътното строителство, които желаят държавата да похарчи тези безумни пари. Знае се и защо. Дано да се намери някой, който да ги спре...
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.