
В изследване на Евробарометър се видя, че скокът на цените е свръхтема на българите. Когато цели 2/3 от хората са угрижени, това е тема, с която шега не бива.
И наистина, място за шеги няма. В играта се включи и Комисията за защита на конкуренцията, която едва ли има чувство за хумор.
Регулаторът започва проверка защо стоки на едро поскъпват по-малко, отколкото на дребно в магазина. При това ще търси картел, тоест дали търговци договарят помежду си на колко ще се продават яйца, сирене, кашкавал и други храни.
И ако успее да докаже, че има картел, глобите са жестоки и могат да стигнат десетки и дори стотици милиони левове.
Възможно е да се окаже, че няма съглашателство за цените, а те се движат по пазарна логика. И когато суровини и транспорт поевтиняват, би трябвало и по магазините да има спад на цените. Само че това намаление става бавно и още не се усеща от потребителите. Докато поскъпването се усеща мигновено.
Материала по темата прочетете тук.