
Писна ни след всяка голяма трагедия, като тази край Бакъджик, да констатираме, че държавата не си е свършила работата. Но няколко неща бодат очите:
1. Автобусът убиец е бил абсолютна развалина. Защо се движи по пътищата?
2. След като е минал технически преглед защо му отказват спирачките?
3. Но нищо чудно - сигурно можеш да си купиш технически преглед, след като срещу 550 лева можеш да си купиш книжка за шофьор на рейс без да си сядал зад волана дори.(Виж а 550 лв. ставаш шофьор на рейс без час каране) 4. 61-годишният шофьор кара хора, без да е минал психопреглед (виж какво казва Володя Киров вдясно).Как държавата позволява това да става? Мирише на корупция. И отговорност има превозвачът, разбира се, но и контролните органи, и пътно-транспортните власти, и депутатите, които често са демонстрирали странна либералност към автобусните превози.
Ако не искаме още масови убийства, трябва да настояваме и да питаме:
1. Да затегнат драстично контрола и да увеличат наказанията за тези превозвачи, пунктове за технически прегледи и автошколи, които не спазват правилата.
2. Трябва ли изобщо автобуси над 10 г. да се движат по пътищата? Защо за такситата въведоха ограничения да са до 10 г., а за автобусите - не?
Ако читателите имат конкретни предложения, нека ни пишат на [email protected].И понеже ни писна политиците само да говорят какво ще направят, предлагаме, ако този път не предприемат нищо, да им вземат мерцедесите и да ги качат на 20-годишни Чавдари.