
- Проф. Цоков, представихте приоритетите си, а сред първите са промяна в учебните програми и форматите на изпитите след 7-и клас и матурите. Каква ще е тя и кога смятате да се случи във времето?
- Проблемът с учебните програми е един от основните в образователната система. През годините са правени опити за промяната им. Има създадени комисии, които са работили по тях през 2021 и 2022 г., но по обективни причини не са стигнали докрай. Стъпвайки на направеното от тях, с помощта на учители и експерти ще опитаме да намалим фактологическата тежест в материала, ще акцентираме върху формирането на отношения, което е важно и за изграждането на компетентности. Обмисляме да намалим броя на текущите оценки през срока при някои от учебните предмети. Това също е проблем. В някои учебни програми има фиксиран голям брой задължителни оценки, които учениците трябва да имат в рамките на учебния срок. Постоянно дискутираме тези въпроси с колегите от екипа ми. Добре е, че голяма част от тях доскоро бяха училищни директори. Ще се опитаме тези промени да са ясни още в края на август. Ако те не са свързани с преструктуриране на теми и съдържание, няма да има и необходимост от промяна на учебниците и ще може да влязат тази и следващата учебна година в зависимост от етапа и степента на обучение.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.