
Българските ученици прекарват по-малко време в училище от връстниците си в другите европейски държави, показва анализ на европейската програма “Евридика”.
Това не е непременно повод за притеснение. В крайна сметка важно е не колко часа се учи, а как се учи. Ако българските ученици изкарват в училище не 6000, а 9000 часа за 2 години като връстниците им в Германия, но в класната стая скучаят, ще станат ли по-знаещи и умеещи? И обратно, 6 часа учене с разбиране дават много повече грамотност от 12, в които четеш и се мъчиш да запомниш, но не можеш да вникнеш.
Разбира се, не е толкова просто - повече време в училище дава по-добри социални умения. Все пак фокусът на средното ни образование трябва да е по-скоро върху реформите, така че децата да учат с желание уроци, които са “в час” със съвременния живот.
Материал по темата четете тук.