Кой да е “лошият" и да вземе телефона на детето – мама и тате или учителят?

“Ние не просто трябва да ограничим телефоните в училище. Трябва да изкрещим на родителите им да скрият телефоните вкъщи, и толкова по-силно трябва да го кажем, колкото са по-малки децата”, каза министърът на образованието Красимир Вълчев преди дни.

Темата се повдигна около началото на първия учебен ден миналата година и предизвика буря от мнения. На сайта си “24 часа” попита читателите си в анкета как да се постъпи за мобилните телефони на учениците в час. Цели 49% заявиха, че отношението трябва да е по-строго - да се забрани използването им в училище въобще, учениците да ги оставят на входа. (Виж анкетата вдясно).

В социалните мрежи върви полемика.

Според мен трябва да дадат малко повече власт на учителите, а не само забележки, които никой не зачита и не обръща внимание, пише Филка Петрова.

МОН имат много по-важни неща, които да видят, а не да се занимават с телефоните, пише Гергана Илиева.

Еленка Петкова пък дава пример с Япония, където децата до шести клас нямат телефони, но имат безплатни училищни таблети, където е поставено цялото учебно съдържание. Освен това с този таблет те непрекъснато могат да се свързват с учителката. Всяко дете има бадж, на който са записани адресът и телефонът на родителя. ... Както винаги, сме чули нещо, но не знаем как да го приложим. Почти във всеки урок от нашата учебна програма се изисква да се влезе в интернет, за да се вземе допълнителна информация. Освен това държавата ни

стана опасна и родителите са в непрекъснато притеснение,

когато нямат връзка с детето си. Просто проблемът е нерешим, пише тя във фейсбук.

Според Румяна Дженкова: Проблемът не е само с телефоните, но с всички видове зависимости на подрастващите. Те нямат отработен рефлекс на самозащита, самосъхранение. Екранното време трябва да е ограничено, за сметка на четенето на книги в оригинал. Това развива когнитивните връзки в мозъка, това е базата на сравняване на дадена информация,а не написаното в интернет. Първоизточникът на данните е винаги хартиеният носител- книгата.”

Виктория Димитрова пък отбелязва, че в нашето училище пак карат учениците да имат фейсбук, за да правят групи за учене, а и децата не са виновни, защото ние им купуваме каквото поискат.

Ако проблемът в училищата бяха телефоните, щеше да е супер, пише Венелина Братушева. Докато няма цел децата се учат в училище, а не по школи и частни уроци, докато учителите не пожелаят да ги научат, няма да се случат нещата.

Най-сетне! Само при необходимост с позволение на учителя за проектни дейности и търсене на информация по определени въпроси, смята пък Диана Георгиева

Според Мариана Илиева: Първо децата постоянно имат проблеми в училище, защото всички деца

се побъркаха с този тикток

Проблемът е, че родителите трябва да обърнат повече внимание на децата си. А не да ги учат какви права имат и да нямат никакво уважение към учителите.

Памела Андреева пък смята, че “има нещо, наречено възпитание. Ако родителите не научат и не обяснят кога може и кога не може да се ползва телефон, проблемът си е техен. Да си плащат после частни уроци.

Добре са си, както досега - телефоните се оставят при госпожата по време на часа и в междучасието си ги вземат.

Последвайте „TRENDY дигиталНО без тормоз" в:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Проектът „TRENDY дигиталНО без тормоз" се изпълнява от Фондация "Евроскок" с финансовата подкрепа на Национална Програма за Изпълнение на младежки дейности по Чл.10 А от Закона за Хазарта (2023г.-2025г.) към Министерство на Младежта и Спорта / Договор № 25-00-77/25.11.2024. Изготвеното съдържание е отговорност на бенефициерa!"

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още