
Вярвам, че доверието на аудиторията е най-важният и неподвластен на време критерий за успех, казва главният изпълнителен директор на bTV Media Group
Новинарските и публицистични формати са гръбнакът на всяка телевизия. Работата на екипите ни се следи отблизо - не само от зрителите, но и през призмата на стриктни световни стандарти
Инвестициите в нови предавания се оценяват високо, защото зрителите получават качество и разнообразие
Ралф Бартолайт е роден в Германия и има повече от 20 години висш управленски опит в ProSieben Sat.1 Media, включително отговаряйки за някои от най-значимите дигитални проекти на Prosieben - PlutoTV, maxdome и Joyn. Преди да се присъедини към групата ProSiebenSat.1 през 2005 г., Ралф е бил журналист във Frankfurter Allgemeine Zeitung и Deutsche Presse Agentur (dpa).
Присъединява се към bTV Media Group на 1 януари 2023 г. на позицията на главен изпълнителен директор.
- Г-н Бартолайт, през юни bTV отбеляза 25 години на българския медиен пазар. Как бихте описали пътя, който е извървяла телевизията за този период?
- Пътят на bTV е история на новаторство, последователност и доверие. Когато телевизията стартира през 2000 г., медийната среда в България е била съвсем различна - по-малко конкуренция, по-ниски очаквания от зрителите, липса на световни развлекателни формати. Още от самото начало bTV се появява с амбицията да бъде не просто първата частна национална телевизия, а да наложи напълно нов бизнес модел в българския медиен пейзаж - модерен, отговорен и ориентиран към зрителя.
През годините успяхме да изградим силно новинарско ядро и отлично развита публицистика, която не просто информира, а се ангажира с реалните проблеми на хората. Медията инвестира в разнообразни програми - развлекателни, културни, спортни, и развива високо ниво на социална ангажираност. С времето bTV се превръща не само в предпочитана марка, но става неизменна част от ежедневието на милиони българи, източник на доверие и символ на качество.
Откакто започнах да работя в България, през последните две години направихме рестарт в развлекателното съдържание. Значително увеличихме инвестициите си в нови предавания и развлекателни формати. И резултатите не закъсняха - новите продукции се оценяват високо, защото зрителите получават качество и разнообразие, и най-важното - всички емоции, които харесват.
Наблюденията и анализите ни от съседните държави и динамиката на медийния пазар в Европа категорично сочат, че
телевизията остава водеща платформа в региона - с широко покритие, лесен достъп и локално съдържание,
което резонира с хората. С гордост мога да кажа, че през последното десетилетие bTV е първият избор за гледане на телевизия, според хората на възраст между 18 г. и 54 г., участвали в националните представителни проучвания, провеждани ежегодно през съответните години от агенция “Маркет линкс” и впоследствие от “Ноема”. Това доверие се печели трудно, но вярваме, че с професионализъм, последователност и истинска отдаденост можем да го поддържаме и развиваме всеки ден.
- Преди броени дни представихте изцяло нова визия на основния си канал bTV. Какво означава за вас тази промяна и така ли отпразнувахте годишнината?
- Да останеш 25 години на пазара, при това на една от водещите позиции, е признание за доверието на зрителите и доказателство за високото качество, което осигуряваш на аудиторията. Това е и ясен сигнал, че сме успели да се адаптираме към динамичната медийна среда и се развиваме устойчиво.
Организирахме голямо събитие в центъра на София, посветено на нашите най-верни зрители и героите на bTV. Отбелязахме юбилея и с нашите служители като признание за тяхната отдаденост. Стартирахме нова имиджова кампания, която пресъздава сегменти от емблематични формати на телевизията и има символи от началото на канала до днес (късокосмест дакел, познат от първите реклами на bTV, както и талисмана “Зеленко” - б.р.).
Обновяването на графичната опаковка е част от дългосрочната стратегия на медийната група за развитие,
която цели да затвърди връзката с аудиторията, като предложи съвременна и по-модерна визия. Новата бранд идентичност е и естествено продължение на развитието на канала и стремежа да показваме света по нов начин. Променяме се с времето, но оставаме верни на себе си. Визията отразява индивидуалния дух на програмите на bTV в духа на най-съвременните тенденции в моушън брандинга. За нас тази годишнина е момент на равносметка и поглед напред. Вярваме, че с отдаденост и професионализъм ще продължим да създаваме качествено съдържание - както информационно, така и развлекателно, като винаги работим в полза на хората.
- Какво място смятате, че заема bTV като медия в обществения и културния живот в България?
- bTV отдавна не е само медия, тя е важен фактор в обществения живот. Подкрепяме значими социални каузи, предоставяме трибуна за различни гледни точки, отразяваме пулса на общественото мнение. Подкрепяме образованието, устойчивото развитие, социалната справедливост. Четвърт век на медийния пазар е време, в което, ако не си се доказал, просто спираш да съществуваш. Убеден съм, че най-важният критерий за успех е доверието на аудиторията. То не може да бъде купено или изисквано, само спечелено чрез постоянство. Също така чрез инвестиции в сериали, предавания, документални проекти и социално ангажиращо съдържание bTV развива българската идентичност и създава стойност отвъд ефира.
- Вие сте германски гражданин и имате богат международен опит в медиите. Какви предизвикателства срещате в сегашната си роля?
- Да ръководиш медия като bTV, е едновременно отговорност и чест. Работя с изключително талантливи професионалисти и вярвам, че успехът идва от екипната работа, иновациите и най-вече от последователността. Живеем във време на драматични промени в обществен и технологичен план, което няма как да не се отрази и на медии като bTV, както и на цялата група CME. CME управлява 47 телевизионни канала в 6 географски пазара, като достига до почти 50 млн. души дневно.
Нашата основна цел е да бъдем обективни, както и да следваме най-високите журналистически стандарти
в един постоянно променящ се свят, в който пропагандата и фалшивите новини са всекидневие.
Новинарските и публицистични формати винаги са били гръбнакът на всяка телевизия. Като медия сме изправени пред постоянното предизвикателство да търсим баланса между навременното отразяване на събитията и проверката на достоверността и фактите, с които да оправдаем доверието на зрителите. Работата на нашите журналистически екипи се наблюдава отблизо - не само от зрителите, но и през призмата на стриктни световни стандарти. В CME отдавна функционира Редакционен борд от международно признати експерти, който ни дава професионален външен поглед за обективното, безпристрастно и висококачествено съдържание от екипа на новини и актуални предавания. Така гарантираме, че редакционното ни съдържание е проверено и отразява реалността.
- Тази седмица обявихте две ключови назначения в компанията. Как те се вписват в стратегическите ви цели?
- Дългосрочната ни амбиция е да ускорим дигиталната трансформация на компанията чрез внедряване на иновативни технологии, развитие на нови дигитални формати и създаване на още по-ангажиращо съдържание за аудиторията. Вярваме, че дигиталните ни платформи и редакционното съдържание трябва да работят в тясна синергия, за да можем да предложим не само нови формати, но и те да отговарят на стандартите за високото качество на съдържанието, което аудиторията ни очаква от нас.
Промените в мениджърския екип (нови ръководители на отдел “Дигитална трансформация” и “Новини, актуални предавания и спорт” - б.р.) са пряко свързани с плановете ни за надграждане на усилията в областта на дигиталната трансформация. Привлякохме доказан професионалист като Борислав Чоранов, който ще се фокусира върху технологични решения и AI инструменти, с които да надградим съществуващите платформи и да представим продукти, които са ориентирани към онлайн потребителите. Неговият богат професионален опит, стратегическо мислене и задълбочено разбиране на нуждите на дигиталната аудитория ще бъдат ключови за успешната трансформация на съществуващите платформи и за изграждането на потребителско ориентирани решения.
Асен Иванов е сред най-утвърдените журналисти в нюзрума, част е от новинарския екип повече от 13 години и като главен редактор на bTV Новините през последната година и половина значително надгради съдържанието на новинарските емисии на медията. Част от неговите приоритети в новата роля ще бъде именно развитието на мултиплатформен подход за разпространение на новини, анализи и дигитални формати. Вярваме, че по този начин ще отговорим още по-адекватно на очакванията на нашите читатели и зрители.
- Какво да очакваме от есенния сезон на bTV?
- В последните няколко телевизионни сезона създадохме известно очакване да предлагаме двойно повече заглавия в праймтайма на bTV в сравнение с нашите конкуренти. Добрата новина е, че през есента няма да разочароваме зрителите и ще предложим разнообразна програма с развлечение за всеки вкус и възраст. bTV е телевизия за цялото семейство, която все по-уверено печели вниманието на младото поколение. Имаме силен микс от заглавия, подходящи за всяка аудитория, различните часови слотове и жанрови предпочитания. Успешно наложихме предаванията за знания и куиз игрите в праймтайма, които са подходящи за цялото семейство, наравно с развлекателните формати в по-късния слот от 22,00 часа. Дигитално предлагаме оригинално съдържание, което се търси от по-младите потребители. Стараем се всеки сезон да имаме една ключова дума: разнообразие.
Премиерните за българския ефир “Ергенът: Любов в рая” и световната телевизионна сензация “Traitors: Игра на предатели” са най-новите формати,
които зрителите ще видят тази есен. Очаква ни нов сезон на бляскавия шоу формат “България търси талант” и още епизоди от куиз играта за цялото семейство “Кой да знае?”. Скоро ще обявим и другите нови формати в програмната ни схема.
- Каква е прогнозата ви за рекламния пазар до края на годината? Ще видим ли ръст в инвестициите в телевизионната и дигиталната реклама?
- Телевизията играе основна роля на българския рекламен пазар. Най-успешните кампании са резултат на добре разказани истории, оптимално планиране на позиционирането и бързото покритие, което рекламодателите получават през телевизионния ефир. Прогнозата ни е, че рекламните инвестиции ще продължат да растат и да бъдат търсени и през втората половина на 2025 г. Залагаме и на уникално за пазара технологично решение, което позволява дигитална реклама да влезе в телевизионен стрийм - Dynamic Ad Insertion. Основната ни цел е да продължим да бъдем иноватор на пазара, предпочитан бизнес партньор и да предлагаме индивидуален подход към брандовете и стратегиите на нашите клиенти.
- Споделихте амбицията си за развитие на дигиталните ви платформи. Как се позиционира VOYO в конкурентната стрийминг среда?
- През последните три години bTV Media Group значително разшири своето портфолио с нови тематични сайтове за спорт, бизнес и здравословен начин на живот. Платформата за отложено гледане bTV Plus беше обогатена с формати, създадени специално за дигитална аудитория. През 2024 г. VOYO премина през пълно технологично обновяване. Платформата предлага над 7000 часа висококачествено видео жанрово съдържание - от български и чуждестранни сериали и филми, до спортни събития на живо, детски програми и оригинални продукции от ефира на bTV и се предлага в пакетите на големите мобилни оператори.
Интересът към нея продължава да расте - през последната година стартирахме и партньорства с телекоми, които включиха VOYO в своето портфолио, което допълнително разшири обхвата на услугата и даде възможност на нови групи потребители да се насладят на съдържанието, което платформата предлага.
Като част от групата на CME VOYO присъства още на пет международни пазара, където има над 1 милион платени абонати. Това е доказателство, че локалното съдържание и добре обмислената стратегия дават реални резултати. Историите на успеха на VOYO на групово ниво ни амбицират да намерим най-правилната формула да развиваме силен продукт и в България. Последният изключително смел ход беше обединението на VOYO и О2 TV в Чехия в новата платформа Oneplay, която се превърна в лидер на чешкия пазар. Именно затова амбицията ни е да развием и наложим VOYO в България - с оригинални продукции, ексклузивно съдържание и още по-близо до нашата аудитория.
- Какво бихте казали на зрителите, които са с медията от самото начало?
- Благодаря! Вашето доверие и лоялност са нашият най-ценен капитал и стимул. Вече 25 години зрителите, които са с нас от самото начало, са не просто аудитория - те са част от голямото семейство на bTV. Именно тяхната подкрепа ни мотивира да вървим напред и да ставаме по-добри с всяка изминала година.
Ще продължим да бъдем платформа с мисия и двигател на иновации - близо до хората, ангажирани с реалността, насърчаващи добрия пример и търсещи добавената стойност за обществото. Ще продължим да инвестираме в качествено съдържание, нови технологии и млади таланти.
За bTV
bTV Media Group е част от Central European Media Enterprises, собственост на международната PPF Group. CME управлява телевизионни станции в България, Хърватия, Чехия, Румъния и Молдова, Словакия и Словения и е една от водещите компании за медийно и развлекателно съдържание в Централна и Източна Европа. CME управлява 47 телевизионни канала в 6 географски пазара, както безплатни, така и платени, и достига до близо 50 милиона зрители дневно. CME също така притежава и управлява VOYO и Oneplay, нова платформа за видео стрийминг и телевизия на живо.