Човек с богат опит - и в правото, и в управлението - бил е председател на Народното събрание и премиер.
Човек с визия, с познания за юридическите алинеи и с усет за словото - това е проф. Огнян Герджиков. Един от най-авторитетните юристи в България.
Проф. Герджиков ще предоставя редовно специално за читателите на “24 часа” свои текстове - и експертната гледна точка, и коментара на човек, който знае, може и се е доказал.
Ето първия текст.
Не е ли по-добре по възловата
централна ул. “Раковски”
велоалеята да е само една
Така би следвало да се прекръсти централната софийска улица “Раковски”. Живея в непосредствена близост до тази улица и почти ежедневно се придвижвам по нея - било пеша, било с кола.
Прощавайте, с кола вече не е придвижване, а затапване. Няма часове в светлата част на денонощието, когато по тази улица да не е “час пик”.
Причините са две. Първата, че е възлова пътна артерия в централна София. Втората - направените двустранно велоалеи.
Не подлежи на съмнение, че трябва да има пътища за колоездачите. Аз самият имам колело и не смея да го карам из София. Но изграждането на велоалеите трябва да е с мисъл.
Улица “Раковски”, прощавайте - улица “Час пик”, е максимално неподходяща за целта. Задръстванията са забележителни. От ул. “Аксаков”, откъдето почват тези алеи до пл. “Славейков” пеша е по-бързо. Едва пъплещите коли и камиони бълват изгорели газове на воля. Колоездачите, впрочем те са единици, би трябвало да са с противогази.
И още един аргумент срещу тези велоалеи. На тази улица е столичнатата пожарна. Тя практически няма друг излаз освен по нея. Не дай си Боже, да възникне пожар, примерно на площад “Славейков”. И при най-добро желание колите не могат да дадат място на пожарната.
Знам, че е трудно общината да си посипе главата с пепел и да ги премахне. Но би могло да се помисли дали не е по-целесъобразно велоалеята да е само една - до източния тротоар - от страната на “Кристал” и театрите. На бул. “Дондуков”, който е два пъти по широк, има велоалея само от едната страна.