
Днес вестникът има над 10 цифрови канала и всички носят позитивите на най-добрия всекидневник
10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно
Думата медиаморфоза е измислена от американския теоретик и практик Роджър Фидлър. Тя описва преминаването на съвременната журналистика в ерата на глобалните комуникации и интернет. Ето и определението му: “Медиаморфозата е трансформация на средствата за комуникация, обикновено протичаща под въздействието на сложни взаимодействия между осъзнати нужди, конкурентен и политически натиск, социални и технологически нововъведения. Медиаморфозата не е толкова теория, колкото обобщен начин на мислене за технологичната еволюция на средствата за комуникация.”
Използвайки това определение, можем уверено да кажем, че “24 часа” преживя най-успешната медиаморфоза в България -
най-тиражният
всекидневник създаде
най-четения сайт
10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно. През март 2018 г. онлайн изданието на “24 часа” стана най-големият новинарски сайт в България. През януари 2019 г. се наредихме на второ място по посещаемост сред всички сайтове в страната, като от първия ни делят само 200 000. Изпреварихме платформи за видеосподеляне, за пазаруване, за метеорология и куп други амбициозни проекти.
В духа на медиаморфозата мобилният сайт на “24 часа” също е на второ място сред всички подобни в страната и на първо – сред новинарските. Това сочат данните на метричната система Gemius.
Реално читателите на “24 часа” онлайн са с 20 % повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg влиза от чужбина.
Тези резултати не се дължат на купен трафик, което може да бъде доказано с пълни статистики от самото създаване на сайта преди 10 години.
На какво се дължи тази
успешна медиаморфоза?
В началото сайтът на “24 часа” служи само като платформа за рекламиране на съдържанието на печатното издание. Постепенно той се засилва и със собствено съдържание. Резкият скок обаче настъпва, когато вестникът и сайтът започват да работят на принципа на кросмедията и качественото съдържание на вестника преминава в сайта и обратното.
Понятието кросмедия теоретиците дефинират като прехвърляне, преминаване през различни платформи на едно и също или на части от едно и също медийно съдържание.
Кросмедията
“24 часа”
включва
електронна и
печатна медия,
които се
поддържат
една друга
със своите
силни страни
Това съдържание е широкодостъпно за аудиторията - разпространява се на различни устройства, компютри, мобилни телефони и т.н.
Към момента съдържанието на “24 часа” и на другите издания от “Медийна група България” се разпространява през над 50 онлайн канала.
Най-много медийни канали има брандът “24 часа” – включително десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.
Сега “24 часа” и 24 chasa.bg са до голяма степен интегрирани. Сайтът разработва темите от деня по часове, вестникът ги обобщава вечерта, което обобщение отново се появява на сайта като обзор на темата и нейното развитие.
Вестникът прави разследвания и разработки по основните теми от обществения дневен ред, за което сайтът няма времеви ресурс, но те намират място и в електронното издание.
Журналистите от двете медии работят заедно и осигуряват материали и за двете според спецификата им.
Така сайтът на “24 часа” получи силата на марката на вестника, възползва се от неговия авторитет на обективна медия, в която няма фалшиви новини, от опита на репортерите и редакторите в хартиеното издание, в чийто професионализъм никой не се съмнява.
Така че освен най-успешната медиаморфоза в България, може да се каже, че вестникът, сайтът и неговите многобройни цифрови канали създадоха и една от най-успешните кросмедии у нас, която се конкурира на равна нога с телевизионните и радиоплатформи. Въпреки че те разполагат с много по-големи възможности и аудитории, 24 chasa.bg успя да изпревари техните сайтове и видеоплатформи.
Така “24 часа” е медията с най-голяма, но и най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са образовани хора в активна възраст.
“24 часа” е и една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития, без да разчита на български или чуждестранни донори. В този процес активно участват всички канали на “24 часа” на базата на кросмаркетинга, което води до успешна реализация на продуктите ни.