
Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на изминаващата седмица. Този е №3 и е събрал над 43 хил. прочитания
Турски журналист
предупреди, че такава
стъпка ще укрепи
режима на Ердоган
Германските медии остро атакуват решението на концерна “Фолксваген” да построи нов завод евентуално в Турция.
Във вестник “Ди Цайт” известният турски журналист Джан Дюндар, който получи убежище в Германия, предупреждава, че подобна сделка ще укрепи силата на диктатора Ердоган.
“Миналата седмица Ердоган прие председателя на Съюза на таксиметровите шофьори и му заяви, че ще помоли “Фолксваген” да направят специален модел за таксиметровите шофьори в Турция”, пише Дюндар. Той припомня, че концернът е решавал коя да избере между Турция и България, и докато в България цената на труда е по-ниска, Турция е предложила големи собствени инвестиции в завода.
Ердоган има нужда от тази инвестиция, защото тя ще го утвърди като лидер не само икономически, но и политически, пише още журналистът. С германската милиардна инвестиция той ще реабилитира режима си на Запад и ще опита да привлече и други инвеститори, смята Дюндар. Той предупреждава, че извиненията от надзорния съвет, според който решението е изцяло икономическо, не са достатъчни, защото на всеки е ясно – последствията ще са предимно политически.
“Трудно е да вярваш на гаранциите, които договаряш с турската държава, когато виждаш как тя злоупотребява с правовия ред”, пише още журналистът. Ако вместо икономически гаранции инвеститорите настояват за правови такива, от това ще има полза целият турски народ, смята той.
Не само турският журналист критикува решението на германския концерн. “Зюддойче цайтунг”, ТАЦ, “Ди Велт” вече многократно предупреждаваха, че инвестиция в такъв размер в Турция ще бъде използвана от Ердоган за реабилитацията му пред Запада. Към това се прибавят и коментари за целесъобразността на изнасянето на заводи извън Германия.
“Ханделсблат” коментира, че първо би трябвало концернът да намери работа за всички свои сътрудници в Германия и после да се изнася навън. Окончателното решение къде ще е заводът, ще се обяви официално в края на октомври.