
Фейсбук вече ще пита потребителите за новите настройки, свързани с личните данни, преди те да бъдат приложени по отношение на техните акаунти, съобщава в. “Уолстрийт джърнъл”. Изискването към социалната мрежа е наложено от Федералната търговска комисия на САЩ.
От фейсбук са се съгласили и на независима проверка как се пазят потребителските данни, но са отказали да питат хората с профили в мрежата за въвеждането на абсолютно всички нови функции.
Компанията на Марк Зукърбърг е била принудена да сключи споразумение с Федералната търговска комисия след многобройни оплаквания за нарушаване на неприкосновеността на личната информация. Новото изискване дава възможност на потребителите първо да се запознаят с принципите на работа на новите функции и едва след това да вземат решение дали да ги приложат в собствения си профил.
Преговорите между страните започнаха още през 2009 г., когато група активисти подаде жалба, в която обвиняваше социалната мрежа, че заради обновяването на настройките имената на потребителите, снимките от профила и други лични данни стават публично достояние. Преди няколко месеца заради намерението си да въведе функция за разпознаване на лицата на снимките компанията бе подложена на остра критика в Европа.
От 2009 година насам фейсбук въведе редица съществени промени в настройките за поверителност на профилите. Собствениците на акаунтите могат да избират кой да вижда личните им данни, местоживеенето, списъка с приятелите и т.н. През август социалната мрежа опрости настройките за конфиденциалност и позволи да бъде контролирана аудиторията на всяко конкретно съобщение. (24часа)