
В World of Warcraft: Cataclysm обликът на Азерот е завинаги променен от завръщането на ужасяващия дракон Детуинг.
Играчите изследват познатите им някога области от света, които са преобразени от разрушението и крият много нови приключения. В опит да преживеят надвисналия над света катаклизъм две нови раси - ворги и гоблини - се присъединяват към битките между Алианса и Ордата.
Докато пътуват до новото най-високо ниво 85, геймърите разучават новооткрити места, придобиват нови нива на сила и се изправят лице в лице срещу Детуинг в сражение, което ще реши съдбата на света.
Воргите са страшни същества, които наподобяват вълци или върколаци. Те са на страната на Алианса. Това е първата раса, която изглежда чудовищно. Новите й умения са Ferocity, което увеличава нанесените щети, и Two Forms, което ви превръща в животинска форма.
Гоблините са разделени на картели, като Steamwheedle е най-големият и най-мощният. Всички тях ги обединява обявеният им неутралитет. Картелът, който се присъединява към силите на хордата, е Bilgewater. Расата има влечение към алхимията и няколко допълнителни умения. Тя например може да увеличава скоростта на атаката, да сипе нови заклинания и др.
Добавените 5 нива в играта са оправдани от голямото количество ново съдържание от двете чисто нови раси.
Нивата на гилдията са от 1 до 20, като в зависимост от тях тя получава различни таланти, като например масово съживяване и др.
Сataclysm променя статуквото посредством новата система за развитие на героите - пътя на титаните.
Той е начин героят да прогресира отвъд предвиденото ниво 85. Пътят представлява свободноизбираема специализация, която се базира върху митологията за титаните и предлага един вид допълнителни таланти под формата на въображаеми изображения. Последните стават постепенно достъпни след отключване на нови рангове.
С древни глифове се сдобивате посредством новата професия археология. Тя от своя страна няма да се ограничава само до събирането на ейншънт глифове, а позволява да бъдат намирани най-различни артефакти, появили се на повърхността на Азерот след катаклизма. Археологията може да бъде научена подобно на Cooking, Fishing и First Aid от предните версии на играта.
Новите комбинации между класовете са Tauren Paladin, Dwarf Shaman и Gnome Priest.
Последните новости са зоните. Mount Hyjal, който до сега беше достъпен само по време на рейдове (скрито проникване за нанасяне на внезапен удар), става отворена територия.
Отправна точка в приключенията е Дийпхолм - градът, от който Детуинг навлезе в Азерот, както и в бърлогата му в Twilight Highlands. Построена от древни титани, Udlum е дом на ново и мощно оръжие, а в подводната зона Sunken City of Vashj'ir вие влизате с подводни ездачни животни, с които дори се лети.
WoW предлага несравнимо по-кратък период от време, в който всеки е способен да приключи с развитието на своя персонаж в рамките на един-два, максимум три месеца. В резултат на това играта е разделена на две части - преди максималното ниво (вдигате равнища, повечето време в соло кампания, и нямате търпение да стигнете до края) и след максималното ниво (бавен процес на събиране на опит в епични битки в избрания модус на игра - PvP, PvE или двете).
С напредването се печели и валута, която може да бъде похарчена за рецепти или предмети, които автоматично се отнемат от играчите, когато напуснат гилдията.
Как съкратените наполовина нива на експанжъна (вместо традиционните 10), новата система за развитие на характерите и новата професия археология взаимно се допълват в играта World of Warcraft: Cataclysm, ще стане ясно днес, когато излиза на пазара.
ИСТОРИЯТА
Древно зло се е спотайвало в Дийпхолм, царството на Земята в The Elemental Plane, докато Ордата и Алиансът са тръгнали срещу краля Лич в Нортренд. Скрит от враговете си в забравено убежище, поквареният драконовски аспект Детуинг (ака Нелтарион, Повелителят на Земята) чака да възроди света от огъня, изцерявайки раните си от последната му битка срещу Азерот и увеличавайки омразата си към по-слабите раси.
Скоро Детуинг Унищожителят се завръща в Азерот и неговото триумфално издигане от Дийпхолм предизвиква катаклизъм, оставяйки огромна рана над света.
Докато Ордата и “Алиансът” бързат към епицентъра на катаклизма, кралствата на Азерот виждат сеизмични изменения на мощ, идването на войната и помощта на неочаквани герои, които скачат в защита на техния белязан и продънен свят.
Лицето на Азерот е завинаги променено, след като унищожението, оставено от пътя на Детуинг, радикално променя Земята, показвайки отдавна заточени тайни.
Играчите отново ще усетят тръпката от познатите зони в Калимдор и Източните кралства, пренаписани от Cataclysm и пълни с нови възможности за приключения.