
Rovio Mobile Ltd. е донякъде дете на “Нокия”. През 2003 г. 3-ма студенти от Хелзинкския университет правят игра за мобилни телефони. Всъщност участват в състезанието Assembly demo party, което е спонсорирано от “Нокия”.
Това е събитие, пръкнало десетки игри за мобилни телефони през годините. Съществува още от 1992 г., когато си е надпревара за компютърни игри. Никой не е предполагал тогава, че всички щури компютърни герои ще живеят в телефон…
Победата е в ръцете на тримата студенти благодарение на играта King of the Cabbage World.
През 2005 г. фирмата получава първата си вълшебна инжекция от пари от инвеститори. И 4 години по-късно обръща историята на мобилните приложения.
Angry birds се появява през декември 2009 г. и оттогава приложението е свалено почти 250 млн. пъти. Всъщност играта е просто едно приложение за iPhone. И все пак толкова сладко за потребителите, че представлява повече от 25% от всички сваляния на приложения от AppStore.
Сега вече всички смартфони могат да си имат по една Angry birds. Всъщност вече има версии за компютър и игрови конзоли.
Птиците от “Гневните птици” нямат крила. Те трябва да елиминират зелени прасета във всяко следващо ниво. Зелените гадинки са предпазени от какви ли не препятствия за играча – стъкло, дърво и метал. Но добрият мерник и точната ръка свалят всички прегради и убиват прасетата.
Откъде идва идеята за прасетата врагове?
През 2009 г. прасетата са враговете на света. Тогава свинският грип е хвърлил в паника всички. Новините са пълни почти само с прояви на злата болест. И така се ражда идеята за злите прасета. Естествено, че са зелени. Отровно зелени. Заразно зелени. Като свински грип. Те са зли и алчни. Откраднали са яйцата на птиците. Ето защо са толкова ядосани пернатите. Трябва да си върнат на зелените лакомници.
Прасетата са в няколко варианта. Най-малките са най-лесни за унищожаване. Само с блъскане на птицата в тях или с погребване под развалините на рушащите се конструкции.
Някои от зелените свине обаче си имат каски. А онези, които са с корони, са най-трудни за убиване.
Птиците също са различни. В началните нива се появяват червените пилета. С напредването на нивата се появяват по-ефективните – всяка от сините птици се разделя и става на три, а белите хвърлят взривяващи се яйца.
През март се появи вариантът “Рио”. Действието се развива в Рио де Жанейро и е базирано на героите от анимацията “Рио”. Гневните пилета всъщност за първи път не се бият със свине, а трябва да се хвърлят в безкрил полет, за да освобождават други пилета. Да освобождават екзотични птици, като чупят клетките им.
От Rovio обещават следващите разработки на играта да са базирани на, както те казват – гледната точка на прасетата. Кога ще стане това не е ясно, но обещанието върви в комплект с обещанието гневните птици да се разбиват и в “Плейстейшън”, Xbox и Wii. Даже щяло да има и фейсбук версия на хвърчащите сърдитковци.
Американски учител по физика вкара побеснелите птици в задача. Мястото е Атланта, щата Джорджия, а в задачата се пита: “Под какъв ъгъл спрямо хоризонталата трябва да се изстреля червеното пиле, за да улучи зеленото прасе, ако полетът е с времетраене 2,50 секунди?”
Шантавият учител Джон Бърк решил, че трябва да разнообразява задачите на хлапетата, ако иска някой да им обръща внимание. Най-близо до света на забавата и все пак до законите на физиката се оказали именно побеснелите птици на Rovio.
А сега птиците ще се появят и във филм. От едната страна стои Дейвид Мейсел, продуцентът на “Тор”, “Железен човек”, “Железен човек 2” и “Хълк”. От другата страна са хилядите блогъри и журналисти, които се питат защо трябва да има подобно жертвоприношение на мозъците на подрастващите. Филмът, както и да го извъртат, ще трябва да се базира на една игра, в която птици без криле се изстрелват от прашки и убиват зелени прасета, които се крият в бутафорни постройки.
Критиците на екранизацията срещат все повече подкрепа… дори от хора, които ще гледат филма за безкрилите пилета.