Шефът на пристанище "ТЕЦ Езерово" и на ТЕЦ "Варна" Данаил Папазов кани лидера на "Демократична България" Христо Иванов лично и на място да извърши всички проверки, които са му необходими, за да се запознае в детайли какво се случва в пристанище ТЕЦ Езерово.
Папазов го кани и да направи всичките му необходими проверки на "купчината желязо", както я наричал Иванов - ТЕЦ "Варна".
Бившият министър на транспорта Данаил Папазов, който сега е шеф на теца и на пристанището, в които мажоритарен собственик е Ахмед Доган, а децата му са съдружници на почетния председател на ДПС в двете фирми, е написал декларация, качена на сайта на ТЕЦ "Варна".
Тя е по повод поръчката за удълбаване на двата канала към пристанището на Доган, която е възложена "ин хаус" на държавната фирма "Транспортно строителство и възстановяване".
"Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ "Варна", декларирам, че нито един куб. см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ "Езерово", а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово, и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите", пише Папазов.
Той твърди, че в основата на атаките са медиите на издателя Иво Прокопиев, а по политически причини - Христо Иванов, който всекидневно им вменявал вина.
Цялостната концепция на Пристанище Варна е система от канали и кейови съоръжения с различно предназначение. Двата канала N01 и N02 свързват съответно Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро с Белославското езеро. Те са изкуствено прокопани и трябва да се удълбочават периодично. Особено важен е този процес в района на пристанищен терминал Варна-Запад в Девня, тъй като река Провадийска нанася допълнително пясък и тиня, които периодично трябва да се чистят. По цялото протежение на системата от канали и езера са разположени кейови стени, обособени вече по смисъла на законодателството като терминали. Част от тях са публична държавна собственост, пише бившият транспортен министър.
Общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само З могат да бъдат на ТЕЦ Езерово. Удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище Варна е проект, който е стратегически за България и в частност за Варна. Той се обсъжда от 2014 г. и е включен през 2017 г. в инвестиционната програма на ДП "Пристанищна инфраструктура" за 2018. Факт е, че пристанището ТЕЦ Езерово по това време е собственост на ЧЕЗ груп.
С реализирането на това удълбочаване на 14,50 м ще се позволи на кораби тип "Пост-Панамакс" до 70 000 тона да посещават Варна, въпреки че за такъв тип кораби има известно затруднение с еърдрафта под Аспаруховия мост. Важно е да се каже, че интересът на товародателите ще е по-голям, както и на инвеститорите, пише Папазов, който е и бивш шеф на пристанище Варна.