Сериите PIXELS и Verano Azur отчитат положителни резултати въпреки пандемията
Въпреки пандемията българинът избира и предпочита да пие все по-качествени вина. Това се потвърждава и от пазарните данни, които отчитат ръст на по-скъпите винени продукти.
Лято 2021 се очертава като поредното силно за консумацията на розе. Донякъде изненадващо е повишението на интереса към пенливи вина.
„Можем да обобщим, че основният тренд за лято 2021 са бели и розе вина с изразена свежест и подчертан плодов аромат. Не е новина, че розета тип Прованс запазват своята популярност сред родните потребители. Това е актуално вече години наред. Такова е нашето розе в серията PIXELS - от френския сорта Гренаш, с нежен светлорозов цвят, но като качества по нищо не отстъпва на по-високия ценови клас във Франция. И на световната карта розовите вина запазват стабилен ръст за последните години, като пандемията не е повлияла възходящата тенденцията. В България наблюдаваме същото.” Така от избата в Съединение – New Bloom Winery, коментират тенденциите на пазара. Техните марки Verano Azur и PIXELS са сред най-познатите.
Търсят се също бели купажни вина от два или повече сорта. „В серията Verano Azur разполагаме с купажно вино, което съчетава свежестта на Совиньон Блан и плодовостта на Вионие. Тази комбинация е изключително подходяща за летните месеци. Розето от същата серия е силна изява на сортовите аромати на Каберне Совиньон, които са типичните за сезона ягоди, малини и зрели бели череши. Совиньон Блан от серията PIXELS, напомня на вина от Новия свят, характерни със свежите си тревисти аромати“, посочват от New Bloom Winery.
Консуматорите в България все повече повишават винената си култура. По този начин увеличават изискванията си към винопроизводителите, което води до положително нарастване на съотношението цена-качество. Това се изразява и в пазарни числа – ценовият сегмент с най-висок ръст сред вината е „супер премиум“ (вина над 15 лева). Ръстът за последните 12 месеца е над 20 на сто.
Според експертите клиентите търсят все повече вина, които лесно се съчетават с различни типове храна, а и са подходящи за консумация сами по себе си. Особено по-младите потребители - 18-25-годишните, обръщат внимание и на нововъведенията като винтови капачки, стъклени тапи и всичко, което прави виното по-удобно за съхранение и отваряне.
За последната година Verano Azur бележи ръстове въпреки трудната 2020 и затварянето на ресторанти и заведения. Марката е оптимистична, свежа и потребителите й разпознават в нея carpe diem и желанието за лекота и безгрижие. Последната разновидност – Глера, която е в тих вариант, намира все повече фенове и е удвоила продажбите за първото полугодие.
Още нещо важно отчитат от New Bloom Winery: 2021 е белязана и от възход в пенливите вина – световен тренд, който по-бавно намира отклик сред родната публика.
За любителите на искрящите мехурчета тотален хит е PIXELS Глера, която бележи двуцифрен ръст на обемите за първите 6 месеца на 2021.