Българският стартъп Worddio набра инвестиция от $250 хиляди долара за развитие на проекта

https://www.24chasa.bg/novini/article/10014602 www.24chasa.bg

Българският стартъп Worddio е мобилно приложение за учене на думи на чужд език, подпомагано от изкуствен интелект. Използвайки изкуствен интелект за изследване на потребителските нужди, приложението е насочено към пазар, който се очаква да достигне 21,2 милиарда долара до 2027 година.

Създателят на приложението Иван Манев завършва успешно преакселератора Founders Institute в началото на 2020 с очакването, че бързо ще набере инвестиции. Напуска работа и се отдава изцяло на развитието на проекта. Ковид кризата забавя малко този процес, но въпреки това през юли 2020 проектът спечелва първата си акселераторска инвестиция от Иновейшън Кепитал, която усвояват в края на годината.

„Екипът на Иновейшън Кепитъл бяха първите, които ни се довериха. Това беше важна верификация за нас.“, каза Манев.

Финансиране на проекта

След като инвестира повече от $60 000 от собствените си пари в проекта, Манев успява да използва първото външно финансиране, за да разрасне екипа си и да засили маркетинговите активности.

През април 2021 Worddio получава нов вот на доверие, като става част и от портфолиото на Loyal.VC. Базиран в Канада, Loyal.VC инвестира единствено в обещаващи стартъпи, завършили успешно Founders Institute или INSEAD. „ Loyal се включиха с малка сума, но ни дадоха достъп до голяма мрежа от ментори от целия свят“, каза Манев. Два месеца по-рано Worddio отварят рунд за набиране на средства в размер на 250 000 долара. Новината от изминалата седмица е, че средствата вече са събрани. Проектът е подкрепен и от един от членовете на CEO Angels Club, който инвестира в стартъпа 50000 долара. Три са инвестициите от Щатите и Канада, а останалите средства са набрани от местни инвеститори и приятели.

Сред инвеститорите на проекта е и Апостол Мушмов, data scientist и лектор по геймификация. „Основната причина, поради която инвестирах в Worddio, е, че имах възможност да работя в миналото с Иван и с други членове на екипа му“, казва Мушмов. „Това ме кара да съм уверен в успеха на това начинание. Като специалист в работата с данни мисля, че техният подход е много научно обоснован. Доста модерни подходи са внедрени в проекта, гарантиращи отличното му потребителско преживяване, както и неговата ефективност. Най-общо казано, не съм сигурен дали това е приложение за учене на език или стартъп, насочен към умното използване и обработване на данни. “

Worddio също е част от Anthology Ventures, бутиково студио за подкрепа на стартъпи, финансирано от Бизнес ангели. „Иван и неговият екип ни впечатлиха от самото начало със своята всеотдайност и предприемачески дух“, каза управляващият партньор Адриане Траш, „ние сме сигурни на 100%, че този екип изгражда нещо важно.“

Светът зад Worddio

Подобно на много приложения в сферата на образованието, Worddio процъфтява по време на пандемията. В партньорството с Viber изграждат чатбота на Worddio, който достига до над 1,5 милиона потребители на Viber. „Продължаваме да задълбочаваме партньорството си с Viber и в момента подготвяме бота да ползва нашите machine learning модели, предоставяйки на потребителите индивидуално преживяване“ сподели Манев.

Но най-интересното се случва в бекенда, където Worddio използва собствени статистически модели, за да разработи индивидуални учебни пътеки за потребителите - правейки процеса на усвояване на знания по-бърз и по-ефективен. Кирил Генов, data scientist в проекта споделя: „Инвестираме много време в проучване на различни научни подходи, за да разберем предпочитанията и профилите на нашите потребители. Този подход ни позволява да автоматизираме процеса по вземане на динамични решения. Например, анализът на поведенческите характеристики на нашите потребители ни помага да оптимизираме нашите маркетингови усилия. Навлизайки по-дълбоко в профилирането на потребителите, ние постоянно разширяваме знанията си, за да създадем най-доброто персонализирано изживяване. Използвайки AI, ние можем лесно да постигнем разрастване на потребителите на приложението в целия свят. “

Инструмент, роден от необходимост

„Компанията, в която работех, беше придобита от мултинационална компания - казва Иван, - и официалният работен език стана английски. Аз съм от поколението, на което английският език не беше заложен за активно изучаване в училище. Започнахме да го учим в 7-ми клас по 2 часа седмично, което беше абсолютно недостатъчно.“, обясни той.

Като мениджър на високо ниво Иван осъзнава, че трябва бързо да напредне с езика. „Опитах всичко - приложения, вечерни курсове, дори записах месечен курс в Лондон и година по-късно го повторих и в Малта. За съжаление, ученето на език изискваше едно нещо, което нямах: време, което да отделя за учене на думи и обогатяване на езиковия си запас. Една сутрин пътувайки към курса ми по английски в Малта, ми хрумна, че би било чудесно да мога да уча докато съм в движение, шофирам или спортувам, например, без да се налага да цъкам по телефона. Потърсих подобни приложения и след като не открих подходящо, идеята за Worddio започна да се избистря. Предприемаческият дух в мене започна да ме ръчка, щом го няма – направи го".

Пробва различни възможности за финансиране, но след като не успява, Манев инвестира собствените си спестявания. Стига се и до рефинансиране на ипотечния кредит, като парите отново влага в проекта. Събира екип от програмисти и пускат първата версия на приложението в края на 2017. Към момента приложението е изтеглено над 250 000 пъти от над 170 държави по света.

Потребителите на Worddio

Псевдо-пасивният метод на обучение на Worddio се оказва подходящ за широк кръг от потребители, независимо от работата или положението им. Общото между всичките е, че нямат време за учене и успешно възприемат идеята за учене по време на бягане, шофиране, ходене, езда или пазаруване.

Сега екипът работи усилено, за да завърши най-новата версия на приложението, добавяйки премиум съдържание, специализирани сетове с думи за хора с различни професионални потребности, аудиокниги и подкасти. „Знаем, че това е само началото - каза Манев, - и всички работим усилено, за да предоставим най-доброто изживяване на нашите потребители и да изградим голяма стойност за нашите инвеститори.“

„Според доклад, публикуван от Meticulous Research®, пазарът на езиково обучение се очаква да достигне 21,2 милиарда долара до 2027 г. Разполагаме с технологията за мащабиране в световен мащаб и сме уверени, че Worddio може да се превърне в първия български еднорог в сферата на образованието“, каза Манев.