Фелдшерка едва не уби 3-годишно дете с лекарство за високо кръвно

https://www.24chasa.bg/novini/article/10261426 www.24chasa.bg
СНИМКА: pixabay

3-годишно дете от луковитското село Румянцево едва не загуби живота си, след като фелдшер му инжектира лекарство за сваляне на високо кръвно. Малкият Стелиян страдал от алергия към определен вид мъхести плодове. Във вторник вечерта пил плодов сок, от който получил обриви по цялото тяло, разказа баба му Ани Илиева. Позвънили на Спешна помощ в Луковит, от където изпратили линейка с жена фелдшер. На майката Сара и на бабата направило впечатление, че тя е твърде възрастна. Фелдшерката поставила инжекция на момченцето и си тръгнала. „Помоли ме да й изнеса чантата до линейката – била изморена. И като се върнах видях внучето, че клюма. След две минути заспа. Бутахме го, не реагира – ужасно се изплашихме”, спомня си преживения стрес бабата.

За щастие на масата имало две ампули и видели, че са от хофлазолин. „Аз съм с високо кръвно, знам за какво се използва. Веднага се обадихме в бърза помощ, обяснихме какво е станало и поехме натам", разказа още Ани Илиева. От Луковит малкият бил транспортиран до токсикологията в плевенска болница, включили го на системи.

По същото време съпругът й бил в болницата и чул как фелдшерката възкликнала: "Мале, убих на хората детето", и й прилошало. После обаче отричала да е поставяла такъв медикамент на детето.

„Най-лошото е, че жената излъга, че е сложила нужното лекарство”, ядосва се бабата. Мисли да отиде и да провери дали на камери в Бърза помощ не е записано уплашеното възклицание на фелдшерката. Казва още, че задължително ще я съдят и не за друго, а защото не си признала грешката, не се извинила. Тогава можело и да й се размине.

В момента състоянието на малкия Стелиян е добро, но близките били предупредени, че трябва да изтекат 70 часа, за да е вън от опасност – иначе можело да изпадне в кома. „Молим се детето да се оправи и да няма други такива случаи – затова го огласихме”, казва Ани Илиева.