BILLA България подкрепя програмата на БЧК "Топъл обяд" през настоящата учебна 2021/2022 година

https://www.24chasa.bg/novini/article/10310974 www.24chasa.bg
Христо Григоров, председател на БЧК

700 деца ще получат топла храна, в резултат от корпоративното дарение на веригата. Това са приблизително 50 000 обяда за периода

 

- Здравейте, г-н Григоров! Вашата история с Българския Червен кръст продължава вече повече от 30 години. Какво ви мотивира да бъдете част от международната организация толкова години, кои са проектите, които ви носят най-голямо удовлетворение?

- За да работиш в хуманитарна организация, без да предявяваш икономически интереси, е много важно да си наследил от семейството си нещо много ценно, присъщо на българския народ – голямо сърце, да обичаш хората, да си милосърден и готов да подадеш ръка.

Ние успяхме да стъпим върху основите, положени от нашите предци, и

да изградим къща на доброто,

в която всеки нуждаещ се може да намери топлина, съпричастност и подадена ръка. Именно това ме мотивира да работя в продължение на толкова години. Нашето удовлетворение не е във финансовия ресурс, а в сълзите от благодарност в очите на онези, на които сме помогнали.

- Как протича един ваш ден?

- Забързано, без да усетя как е преминал. В момента живеем в изключително деликатна среда, в която хората все повече се нуждаят от организации като Българския Червен кръст в търсенето на подкрепа и протегната ръка. Ние вдъхваме вяра и надежда, ръководени от мотото „Обединявай и решавай“.

Успяхме да обединим държавните институции, медиите, корпоративния бизнес и широката общественост в партньорствата по редица проекти. Знаем, че заедно сме по-силни, и ще продължаваме да работим в тази посока. Това е целта, към която се стремя всеки ден.

- Подкрепата, която големите компании у нас оказват на неправителствения сектор, е изключително важна. Кога стартирахте партньорството си с BILLA? Кой беше инициаторът на това сътрудничество?

- БЧК има дългогодишен опит в привличането и задържането на големи корпоративни партньори. През 2004 г. съвместно с няколко големи компании създадохме Партньорска мрежа за благотворителност. С годините към нея се присъединиха представители на различни сфери от икономиката, сред които и търговски вериги. Обединени от желанието да подкрепят уязвими групи от обществото, те ни помагат успешно да реализираме разнообразни кампании в подкрепа на хуманитарни каузи. Такъв пример е и

сътрудничеството ни с BILLA, което датира от близо 10 години.

През този период компанията многократно е предоставяла финансова подкрепа за нашите инициативи.

- Какъв е приносът на веригата за развитие на дейности, реализирани от организацията?

- BILLA България е предоставяла дарения за мащабни събития като Международния фестивал на червенокръстките и здравни филми във Варна, редица младежки инициативи и състезания, в подкрепа на бедствени и кризисни ситуации. Веригата има сериозен финансов принос и към националната кампания на БЧК „Заедно срещу COVID-19.”

Благодарение на отзивчивостта на веригата и нейните клиенти вече 6 поредни години Българският Червен кръст подкрепя хиляди представители на различни социални групи в неравностойно положение като част от инициативата „Купи и дари“.  BILLA насърчава добрия пример и

добавя хранителни продукти към вече събраните дарения

във всеки свой обект, за да помогне на по-голям брой хора в нужда.

- За поредна година реализирате програмата „Топъл обяд“ в училище. Какво представлява тя и как съдейства за по-пълноценното утре на децата? Каква е ролята на BILLA в проекта?

- Приблизително 12 000 ученици у нас всяка година отпадат от училище по социални причини. Програмата “Топъл обяд'' подпомага деца в неравностойно положение, сред които сираци, деца на безработни или самотни родители, и ги връща в класните стаи. Тя има както здравно, така и социално и образователно измерение. Основните ѝ цели са осигуряване на здравословно и пълноценно хранене на деца от уязвими групи, привличане и задържане в училище на учениците, превенция на отпадане, мотивация за обучение, предпазване на децата от криминогенни влияния на улицата.

Всеки ден през учебната година те получават безплатна топла храна, която подпомага нормалното им физическо развитие. По този начин съдействаме за облекчаване на социалното положение на семействата. В 17-годишната си история програмата е осигурила „Топъл обяд“ на над 19 000 нуждаещи се деца от цялата страна, общо 1 426 779 обяда на стойност 2 853 558 лева.

- Колко деца ще подкрепите в тазгодишното издание на инициативата?

- През настоящата учебна година ще осигурим безплатен „Топъл обяд“ на близо 1500 деца. От тях около

700 деца ще получават обяд в резултат от корпоративното дарение

на BILLA България. Това са приблизително 50 000 порции топла храна за периода.

От изключително значение за нас е, че успяхме да осигурим непрекъсваемост на програмата въпреки предизвикателствата в резултат от пандемията през последните две години. Областните ни организации успяха да планират дейността си така, че и в условия на дистанционно обучение успешно да раздават месечни или седмични хранителни пакети на учениците. В някои области осъществявахме дори ежедневна доставка по домовете на приготвена топла храна. От ключово значение за успеха ни и занапред е подкрепата от корпоративни партньори, каквато получаваме и от BILLA.

- Как посетителите на магазините на BILLA в страната подкрепят децата, на които помагате, и хората в нужда?

- С избора на търговска верига, в която да пазарува, всеки един от нас допринася за определени каузи. BILLA благодари на своите потребители за това, че пазарувайки в търговските й обекти, правят добрите дела възможни, а ние от БЧК се присъединяваме към тази благодарност не само по отношение на кампанията „Топъл обяд“.

Само през второто тримесечие на тази година в резултат от партньорството с BILLA, акцията „Купи и дари“

събра над 7,3 тона храни

от първа необходимост на обща стойност над 20 000 лева. Това са 1,3 тона основни хранителни продукти повече в сравнение със същия период през 2020 година.

Клиентите имат възможност да подкрепят хората в нужда при всяко свое пазаруване в обектите на веригата, като даряват трайни пакетирани продукти в количките в касова зона, брандирани с логото на инициативата „Купи и дари“. Това може да са брашно, варива, макаронени изделия, захарни продукти, олио, зеленчукови и месни консерви. Те се разпределят от регионалните звена на БЧК до социално уязвими групи и хора, живеещи под прага на бедността, до такива, които имат сериозни заболявания или затруднено развитие, до многодетни безработни семейства, до бездомни хора, до пенсионери.