Безспорно на мястото на инцидента на АМ "Струма", в който загинаха 46 души, има момент, който предизвиква колебание в шофьорите и разконцентриране, но това не означава непременно, че състоянието на пътя е причина за трагедията.Това обясни по БНТ експертът по пътна безопасност Димитър Илиев. И добави да не подценяваме шофирането, това е най-опасното нещо, което вършим през живота си, каза той.
"Аз съм от поколение, което е мечтало за такива пътища, за които в момента говорят - лоши наклони, слаби мантинели и нт. Какво му е на този високоскоростен път? Всички в момента се обедиха около позицията, че пътят е виновен, но така ли е наистина", повдигна въпросът Димитър Илиев.
Експертът постави акцент върху личната отговорност и поведението зад волана. В основата на защитното шофиране е това всеки да пази себе си и да се съобразява с конкретните условия, допълни Илиев.
"Говорят за 4 автобуса, защо ги няма другите три. Спрели са да почиват. Дали пък някаква чисто физиологична човешка нужда не е станала причина този автобус да се забави и след това да бърза да настигне другите", посочи Илиев.
Разглеждайки различните вероятни хипотези за случилото се, инцидентът може да е бил предизвикан дори от елементарен проблем:
"Представете си вали дъжд, излиза той, спуска се, стъклото е размазано, чистачките може да не са му били качествени, може такъв елементарен проблем да има", допълни експертът.