Договорът за доставка на 15 нови локомотива "Смартрон" за БДЖ беше изпълнен предсрочно
Симеон Сакскобугготски бе на церемонията по пускането на последните два
БДЖ получи последните два нови локомотива "Смартрон" в изпълнение на договора с ДЗЗД „Сименс Трон“ за доставка на общо 15. Договорът е изпълнен предсрочно, съгласно него доставката трябва да бъдеще да е извършена до края на 2021 г., съобщиха от БДЖ.
БДЖ вече нямали недостиг, ще изпълняват графика
Симеон Сакскобугготски бе на церемонията по пускането им
Най-новите два локомотива ще носят имената на българските владетели цар Константин Тих Асен и цар Борис III. Известно е, че Борис III е бил любител на железницата, радетел за нейното развитие в България и правоспособен машинист на парен локомотив.
Пускането в движение на новите два локомотива се осъществи на официална церемония в локомотивното депо в Подуяне в присъствието на Симеон Сакскобургготски. Локомотивното депо е мястото, което цар Борис III често посещавал, за да следи процеса на работа в железницата.
Сакскобургготски си спомни за детските години, когато баща му го е качвал в парните машини, които е управлявал и в знак на уважение към работата на железничарите връчи на ръководството на БДЖ портрет на цар Борис III в железничарска униформа.
На представянето на новите локомотиви присъстваха още представители на управленския екип на БДЖ, заместник-кметът по направление “Транспорт и градска мобилност" в Столична Община и Белоградчишкият епископ и викарен епископ на Софийския митрополит Поликарп, който извърши водосвет за безаварийно пътуване на локомотивите.
Повече информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотив, може да бъде достъпна за всеки с таблет или смартфон. Всички локомотиви "Смартрон" на БДЖ разполагат със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на самия владетел. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки "Смартрон" е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.
Чрез доставката на нови локомотиви и изпълнението на ремонтната програма БДЖ вече разполага с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете, след като е преодолян системния недостиг на локомотиви. Очаква се значително подобряване на услугата като времепътуване и намаляване на натрупаните закъснения от недостиг на тягов подвижен състав и възникване на чести аварийни повреди.
-
"Локо" (Сф) остана в елита. Треньорът: Преодоляхме всички трудности (Видео)
-
Краси Радков спечели "Като две капки вода", дарява колата на педиатрията
-
Унгария “държи ЕС за заложник” със санкциите срещу петрола
-
Разпитват фолк певица и футболист след стрелбата на околовръстното, двама в болница (обновена)
-
От криза в криза, но няма ли най-после да се отлепим от дъното
-
Защо плаче Вълка?
-
Индиецът Балийш Шарма поема ръководството на "Йеттел" и Би Ти Ви
-
Финалът на Евровизия тази вечер - фаворити са Украйна, Великобритания, Швеция и Италия
-
Стефана Здравкова – втората жена след Силва Зурлева, която поема “Нова” (Обзор)
-
Стефана Здравкова е новият главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп
-
Google ще плаща на над 300 медии в ЕС за тяхно съдържание
-
Аня Пенчева изгрява в розово във втория сезон на “Съни бийч”, Въргала ще й е съпруг
-
Рекламният фестивал ФАРА приема заявки за участие до 21 април
-
Д-р Александър Христов: В PR-а си толкова добър, колкото е последната ти идея
-
Инициатива: 4 април да стане ден без тролове и коментари в социалните мрежи
-
Започва конкурсът Young Lions Bulgaria 2022
-
Томислав Цолов: Русия загуби медийната война
-
Д-р Александър Христов: Пиарът може да препоръча спиране на кампания по време на война