Водачът на злополучния автобус е бил изложен на много тежки условия - нощно време, мокър път, част от път с лоша маркировка. Имало е проблеми с всички елементи, които дават ориентир на пътя.Той вероятно се е ориентирал по дясната мантинела, за да следва пътя и неочаквано се е озовал пред фаталното островче. Това каза автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев. пред "Тази събота" на bTV..
Според него има няколко въпроса, свързани с превозното средство. Мнението на експертите на мястото на произшествието показало, че автобусите след 2018 г. имат много модерни системи за безопасност, които се включват автоматично при пожар. Нямаме достъп до превозното средство, но вида му показва, че едва ли е толкова нов, както бе посочено - не е на 3 г.
Той цитира също очевидец, който казва, че видял нещо да тече пред предната гума. Можело да става въпрос за глицерин, който се ползва и при взривни вещества. Но това са само предположения, които излизат.
Причината пътя да няма акт 16 е защото отчуждителните процедури не са завършени, каза на свой ред Румен Йовчев, бивш председател на агенция "Пътища". Според него пътят е проектиран по съответните правила.
Нужна е спешна промяна на всичко - на нормативните документи, на ръководствата на хората, които отговарят за сигурността, казва Румен Дунев. Трябва да се създаде усещане у водачите, че има строг контрол на пътя. .