Практическо ръководство за използване на изтекли домейни за SEO

https://www.24chasa.bg/novini/article/10456999 www.24chasa.bg

Оптимизацията за търсачки (SEO) зависи до голяма степен от домейни. Ако планирате маркетингова кампания, базирана на SEO, тогава ще ви е необходим уебсайт с валиден и работещ домейн. Търсачките ще насочват потребителите към домейна на вашия уебсайт, когато кликнат върху връзката ви в страниците с резултати.

Знаете ли че, собствеността на домейни и уеб адреси не е завинаги. Те имат предварително зададена дата на изтичане, която зависи от цената на домейна и схемата за подновяване. Когато собственикът не успее да поднови плащането за закупения домейн, той се класифицира като изтекъл и е готов за грабване. Тук идва интересната част.

Купуването на домейн с изтекъл срок има своите предимства

След като домейните изтекат, те не губят силата си. Техните метрики и обратни връзки от други сайтове (беклинкове) се запазват, което ги прави благоприятни за SEO. Ето защо съществуват уебсайтове, които провеждат търгове, както и платформи, които продават качествени изтекли домейни.

Но преди покупката на изтекъл домейн, има няколко неща, които трябва да имате предвид. Важно е да се отбележи, че не всички домейни са еднакви.

Как да изберете изтекъл домейн

Само защото наскоро домейн е отпаднал, не означава, че това е най-добрият вариант за вашия бизнес. Когато закупите предварително притежаван домейн, трябва да сте сигурни, че той отговаря на няколко важни критерия.

1. Подходящ за вашата ниша

Уверете се, че старият уебсайт е свързан с вашата бизнес ниша. Посетители от стария уебсайт ще влизат и излизат бързо, ако вашият сайт не е подходящ за тях. А това е лош сигнал за търсачките и няма да се отрази добре на SEO класирането ви. Освен това авторитетът на домейна е изграден за конкретна ниша. Така че е препоръчително да има релевантност между старото и новото съдържание.

2. Качествен линк профил

Линк профилът на изтеклия домейн е от съществена важност за целите на SEO. Трябва да се уверите, че той има здрав линк профил без спам, т.е. релевантни връзки от авторитетни сайтове като Уикипедия, медии, институции. Можете да използвате инструменти като Ahrefs, Majestic SEO или Moz за тази проверка.

3. Високи метрики

Изтеклият домейн, който закупите, трябва да притежава авторитет, който се измерва с показатели за ефективност на сайта, известни като DA (авторитет на домейн) и DR (рейтинг на домейн). Целете се в домейни, които имат метрики поне 30-40 (от общо 100).

4. Класиране за ключови думи

Потърсете изтекъл домейн, който има солидно класиране за ключовите думи, за които искате и вие да се класирате. Това ще ви даде SEO предимство пред конкурентите ви.

Как да се възползвате от предимствата на изтекли домейни за SEO

След като се спрете на подходящия изтекъл домейн, изберете един от тези два метода, за да се възползвате максимално от SEO силата на вашия сайт:

1. Създайте URL пренасочване (редирект)

Както подсказва името, вие ще насочите потребителския трафик от изтеклия домейн към вашия уебсайт. Има различни видове пренасочвания, но най-подходящ за случая е 301 Redirect. Този код информира търсачките, че дадена страница е преместена за постоянно на нов URL адрес.

Този вид пренасочване е идеално за изтекли домейни със силен беклинк профил, тъй като прехвърля около 90 до 99 процента от капитала на линковете между сайтовете. Това означава, че при успешно пренасочване 301, линк профилът и високите метрики на изтеклия домейн ще бъдат прехвърлени към вашия URL.

2. Свържете се с уебмастърите за смяна на линка

При този метод ще използвате комуникационните си умения, за да извлечете максимална полза от изтеклия домейн. Първо съберете всички беклинкове на домейна в списък (ръчно или с инструмент). След като имате това извлечение, отсейте добрите линкове и  потърсете контакти, за да се свържете със съответните уеб администратори. Информирайте ги, че наскоро сте придобили домейна, към който те са линкнали и им предложете да променят връзката към вашия уебсайт.