Центърът за споделени услуги на Кока-Кола Хеленик – Coca-Cola Hellenic Business Services Organization (BSO), базиран в България, отбелязва своята 10-годишнина. Центърът доставя услуги в сферата на финансите и човешките ресурси за почти всички пазари на Кока-Кола ХБК в Европа и извън нея, а за 10-те години от основаването си се превърна в интегрална част от Кока-Кола Хеленик и разширява обхвата си на дейност чрез стандартизиране, симплифициране и автоматизиране на процеси. Някой от сферите, с които се занимава центърът, са счетоводство, master data, плащания и администрация в допълнение към анализи, прогнози и отчети, с които подпомогат растежа на бизнеса на Кока-Кола ХБК. Центърът започва своята дейност с едва няколко десетки служители, които работят в областта на финансите, обработката на данни и човешките ресурси, а днес екипът над 700 души от 14 националности.
Срещнахме се с малка част от хората на големия и разнообразен екип на организацията, за да ни разкажат как преминава един техен работен ден в динамичната ситуация на хибридна работа и работа от вкъщи. Антоанета, Нели, Борислав, Ивайло, Милена, Момчил и Камелия разкриват тайната рецепта за постигане на множество успехи и безпроблемното осъществяване на стотици проекти през последните 10 години и споделят, че ключът е само един - екипната работа.
Работният ден на всички тях започва идентично – рано сутринта, с чаша Costa Coffee, преглеждане на имейлите, подреждане и разпределение на задачите за деня и кратка среща на екипа. COVID пандемията и работата от вкъщи в никакъв случай не оказват влияние на сплотеността на екипа и почти не променят техните „сутрешни ритуали“. Милена Илиева - Senior Purchasing Administration Expert, споделя, че „сутрешните срещи „На кафе в Teams“ с колеги станаха задължителни, за да продължим връзката помежду си“.
Вълнуващата и непредвидима програма продължава в „очакване на новите предизвикателства, които ще донесе новият ден“ споделя Антоанета Стойкова – General Accountant Country Lead. Как ще се развие остатъкът от деня никой не може да предвиди, тъй като работата на екипа е изпълнена с много възможности.
Служителите на Центъра на споделени услуги BSO определят всеки ден като динамичен и непредвидим, за тях работната рутина е нещо много далечно, а скуката е невъзможна.
А какво се крие зад думата динамичен? Милена споделя, че „зад тази дума стоят множество предизвикателства, креативност, възможности и много нови знания“, а Борислав Тодоров допълва и потвърждава, че „всеки ден се случва нещо неочаквано“. Екипът споделя, че именно фактът, че вършат работата си с удоволствие е в основата на десетките успехи и високата продуктивност, която отбелязват. Антоанета допълва, че „Работейки в такава голяма организация, разполагаме с множество инструменти, които ни помагат да бъдем продуктивни и да мислим за най-оптималния начин, по който задачите могат да бъдат завършени“.
Зад постигането на високите резултати стоят много усилия и десетки часове работа. Както във всеки екип, така и в този, от време на време някой проявява несигурност и споделя, че му липсва увереност.
Но както през всяка трудност, така и през тази екипът на организацията преминава заедно. Нели Иванова - Omega-CPI Lead, разкрива своята рецепта за справяне с трудностите - „Обсъждам с колеги, за да споделят мнение или дори само да изговорим заедно темата. Връщам се към моменти, когато съм се чувствала несигурна за нещо друго, но накрая съм се справила и съм била доволна от резултата“. Тези думи са поредното доказателство, че в основата на всеки един успешен екип стои доверието, ежедневната подкрепа и взаимната мотивация.
А как се намира ежедневната мотивация? Разбира се, в екипа и в следствие на добре свършената работа. Камелия Димитрова - HR Business Partner, споделя, че за нея няма нищо по-ценно и мотивиращо от това да види „Крайният резултат на всяка една задача, с която съм се заела“.
Хитрост по отношение на продуктивността в екипа няма - всичко е стриктно, точно и прецизно, а всеки върши работата си с ентусиазъм и удовлетвореност.
По отношение на продуктивността, Борислав Тодоров - CM Controller, споделя своята малка тайна - „Опитвам се да си подредя ангажиментите, така че нищо да не остава за последния момент. Това дава една свобода, когато изникне нещо спешно“.
Продуктивността на Центъра за споделени услуги по време на пандемията от COVID-19 не само не намалява, а се увеличава. Екипът споделя, че работният ден минава неусетно, а Ивайло Иванов - BSO Master Data Governance Leader, допълва, че „с хората и технологиите, с които разполагахме, ние бяхме готови на тази стъпка“.
За своите колеги, Борислав Тодоров споделя: „Успешно успяхме да се адаптираме към новия начин на работа и комуникация. За мен беше немислима такава радикална промяна, но се радвам, че успяхме да се справим и достигнем много добри резултати с екипна работа“.
В крайна сметка, важно е как се чувства всеки един от екипа в края на работния ден. А служителите на Центъра за споделени услуги се обединяват около една дума – удовлетвореност.
Момчил Шойлев - HR Processes Senior Specialist, затвърждава това с думите си, че за него удовлетвореността е „мисълта, че съм допринесъл с нещо за компанията“.
А Ивайло споделя, че се чувства доволен и напълно удовлетворен, когато е „направил всичко по силите си“.
Имайки предвид постоянно променящата се бизнес среда и забързаното ежедневие, в което живеем днес, дори служителите на организацията не могат да определят какво им предстои занапред. Екипът на организацията е сигурен в едно - независимо какво следва, те са готови да посрещнат заедно всички предизвикателства, с които им се наложи да се сблъскат и да се впуснат в поредното вълнуващо приключение, което им се предлага.