Русия се готви да изпрати японски милиардер в космоса

https://www.24chasa.bg/novini/article/10474431 www.24chasa.bg
Юсаку Маедзава СНИМКА: Ройтерс

Руска ракета "Союз" трябва да изведе към  Международната космическа станция в сряда японски милиардер в опит Москва да се включи в привлекателния пазар на орбиталния туризъм, съобщи АФП, предава БТА.

Руската авиокосмическа компания се надява да отгърне нова страница в сряда, като изведе до МКС космическия турист Юсаку Маедзава, японски милиардер на 46 години и асистента му Йозо Хирано. Космическият апарат, който ще ги отведе до МКС, ще бъде пилотиран от руския космонавт Александър Мисуркин, който е изпълнил вече две мисии на борда на МКС. Двамата космически туристи ще прекарат дванадесет дни на орбиталната станция. Те ще публикуват видеозаписи на канала в Ютюб на милиардера, който има над 750 000 последователи.

Полетът от космодрума Байконур в Казахстан съвпада със съдбоносен момент в руската авиокосмическа индустрия, накърнена от дългогодишни скандали и конкуренцията на частни американски участници.

Миналата година компания "СпейсЕкс" на милиардера Илон Мъск започна да извежда екипажи до МКС, като така прекрати доходоносния монопол на Роскосмос.

Юсаку Маедзава, който е обсебен от космоса, е 46-годишен милиардер, прочул се с щедрите си инвестиции в съвременно изкуство. Той е основател на най-големия онлайн мол в Япония и тридесети по богатство в родината си според класацията на "Форбс". Маедзава обаче е твърде далеч от традиционната представа за японски бизнесмен, с над 10 милиона последователи на акаунта си в Туитър @yousuck2020. Той не пести, когато стане дума за двете му страсти - съвременно изкуство и космически туризъм.

Маедзава влезе в новините през 2017 г., когато плати колосалната сума от 110,5 милиона щатски долара за картината "Неозаглавена" на Жан-Мишел Баския от 1982 г. Цената постави рекорд, но Маедзава твърди, че е само "обикновен колекционер", който купува произведения на изкуството "просто защото са красиви".

На 12-дневната космическа мисия Маедзава ще бъде придружен от асистента си Йозо Хирано, филмов продуцент, който ще документира пътешествието и ще захранва Ютюб канала на милиардера. Не е известно колко струва на Маедзава предстоящото космическо пътешествие. Цената на билета се пази в тайна, но подобни пътувания струват милиони долари.

Колкото и да е тя, едва ли ще затрудни особено милиардера, чието състояние се оценява на 1,9 милиарда щатски долара, натрупани основно чрез компанията му "Зозо" (известна преди като Start "Today"), която управлява изключително популярния сайт за мода ZOZOTOWN.

Маедзава пристигна в Казахстан за подготовка за полета през ноември и казва, че "не се страхува или тревожи" за предстоящото пътешествие. Той набираше идеи за това какво би могъл да прави в космоса и задаваше въпроси от типа на "Изместваш ли се напред, ако изпуснеш газ в космоса? Какво става, ако играеш "Покемон" в космоса?". В Япония Маедзава често е герой в медийни публикации, в които се обсъждат любовния му живот и космическите му пориви.

Мисията на МКС няма да е единствената космическа одисея за японския предприемач, който е резервирал всички места на борда на апарата на "СпейсЕкс" за полетоколо Луната през 2023 г.

Първоначално Маедзава бе обявил, че смята да покани 6-8 артисти да го придружат в пътуването, като поиска от тях да създадат "шедьоври, които ще вдъхновят мечтателя във всеки от нас". През март обаче той разшири обхвата на търсене на спътници и обяви, чее получил един милион кандидатури за осемте места на борда на ракетата на "СпейсЕкс".

Преди това той се прочу и като организатор на необичайни онлайн състезания. През 2020 г. подлуди Туитър с обявлението, че ще раздаде девет милиона долара на хиляда души като част от "социален експеримент". След това се отказа от друго състезание, чрез което си търсеше любима, на което се явиха близо 30 000 кандидатки.

На младини Маедзава се увличал по музиката и бил барабанист в група "Switch Style", дебютирала през 2000 г. Установил обаче, че в бизнеса има повече творчество, отколкото в музиката и твърди, че успехът на "Зозо" се дължи на факта, че той и екипът му правят "това, което им доставя удоволствие".

"Работи упорито, прави хората щастливи, печели пари, купувай големи мечти, посещавай забележителни места, срещай се с хора, преживявай велики неща, развивай се като личност и отново работи", написа той в Туитър през май, за да обясни житейската си философия.