Обсъдени са възможностите за алтернативен и приключенски туризъм у нас

https://www.24chasa.bg/novini/article/10665825 www.24chasa.bg
СНИМКИ: Министерство на туризма

На работна среща с представители на алтернативния и приключенски туризъм министърът на туризма Христо Проданов обсъди предстоящи идеи и инициативи за развитие на този вид туристически продукти у нас. В дискусията участваха Българска асоциация за алтернативен туризъм, „Планини и хора“ – асоциация на планинските водачи в България, Българска асоциация на винените професионалисти, Сдружение „Българско кемпер общество“, Мирослава Петрова, депутат от 47-то НС и адвокат Димитър Бораджиев, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

Министър Проданов заяви, че Министерството на туризма ще обърне специално внимание на този сегмент от туризма, защото това е един добър начин за развитие на целогодишен туристически продукт и за раздвижване на слаборазвитите региони в страната. „Можем да направим съвместно нещо добро, което да е в полза на целия туристически бранш, защото само ако мислим всички в една посока ще постигаме резултати“, бе категоричен той.

Представителите на бизнеса представиха пред министъра своите идеи и виждания за развитието на алтернативния и приключенския туризъм в България, като уточниха, че в Европа къмпингуването е изключително развита дейност, особено в страни като Испания, Италия, Франция и Дания. По думите им в последните години много хора се ориентират към къмпингуването, тъй като е най-безопасният вид туризъм, особено във времена на пандемия. От бранша заявиха, че имат готовност да представят стратегия за къмпинг туризма, която ясно да начертава посоките за развитие, тъй като до момента не му е отделяно специално внимание и много малко чуждестранни туристи идват у нас с кемпери. Те поставиха и въпроси, свързани с държавната субсидия за чартърите и създаването на гаранционен фонд.

Обсъдени са възможностите за алтернативен и приключенски туризъм у нас

По време на срещата бе обсъдено и значението на селския и винения туризъм. Според бизнеса и за българските, и за чуждестранните гости е от изключително значение самото преживяване в конкретното място за настаняване или регион, а това дава възможност за промотирането на много продукти и инициативи.