Срокът за одобрение от ЕК е средата на годината
Осем транспортни проекта на стойност приблизително 391 млн. евро подаде българска страна по първата покана за набиране на предложения по Механизъм за свързана Европа 2021-2027. Крайният срок за кандидатстване изтече вчера в 18 часа, съобщиха от министерството на транспорта.
Четири от предложенията са на ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Те включват проекти за закупуване на ледоразбивач за река Дунав; за рехабилитация на вълнолом в пристанище Бургас; за проучване на възможностите за електрификация на речните пристанища и за определяне на потенциални точки за изграждане на платформи за комбиниран превоз в пристанище Русе.
С покупката на специализиран кораб – ледоразбивач, ще се подобри целогодишния достъп до българските речни пристанища. До момента България не разполага с подобен тип съоръжение. Мултифункционалният кораб ще помогне за премахване на заледяванията в пристанищата през зимата и за измерване на дълбочините в тях през останалата част от годината.
„Вълноломът на пристанище Бургас е в експлоатация вече 110 години и е с нарушена конструкция, което налага неговата цялостна модернизация“, се казва в обосновката на друг проект. „С активното развитие на Морска гара-Бургас в последните години, функциите на вълнолома се увеличават – освен осигуряване на спокойни води в пристанището, съоръжението трябва да осъществява и безопасен пешеходен достъп за хората", се посочва още в мотивите.
Модернизация на железопътната отсечка Медковец-Срацимир от направлението Видин-София, е проектното предложение, подадено от НК „Железопътна инфраструктура“. То предвижда преминаване на жп линията по ново трасе, с което общата му дължина ще бъде намалена с 14 км, а скоростта за движение на влаковете – увеличена до 120 км/ч за товарни и 160 км/ч за пътнически влакове. Индикативния бюджет на проекта е 292 млн. евро.
Три проекта са подадени от компании в частния сектор. Дейностите включват изграждане на паркинг зони за тежкотоварни превозни средства в Елин Пелин, Русе и Видин; развитие на мултимодална логистична платформа София-Запад и създаване на ново корабно място на пристанищен терминал Бургас-Запад със железопътна връзка и системи за зареждане на корабите с електричество.
Срокът за одобрение на проектите от Европейската комисия е до средата на 2022 г.
-
"168 часа": Как 42-ма съветски войници се натровиха с метилов спирт и загинаха "геройски в битка"
-
Утре - топло време с високи температури, но и превалявания следобед
-
Мая Манолова: Надминаха Борисов! Не повярвах за закона за наказателните списъци
-
Съдят Шакира в Испания за данъчна измама с $14,5 млн.
-
Чернова на българския отговор на “Магнитски” сее страх от запори и за неудобни в бизнеса
-
Янев: Членството на България в ЕС не е добре оползотворявано
-
Камен Воденичаров се отказва от конкурса за шеф на БНТ, Емил Кошлуков ще участва
-
Македонец играе сърбин в новия сериал "С река на сърцето"
-
Кирил Вълчев горд да носи знанието за истината на днешния ден
-
BG филмът на HBO за Перник ще се гледа в 16 държави наесен
-
Ани Салич и Николай Дойнов четат късните новини от 22 ч през лятото
-
Васил Василев - Зуека: Още не съм научил испански, но на всички езици се разбирам с хората
-
Рекламният фестивал ФАРА приема заявки за участие до 21 април
-
Д-р Александър Христов: В PR-а си толкова добър, колкото е последната ти идея
-
Инициатива: 4 април да стане ден без тролове и коментари в социалните мрежи
-
Започва конкурсът Young Lions Bulgaria 2022
-
Томислав Цолов: Русия загуби медийната война
-
Д-р Александър Христов: Пиарът може да препоръча спиране на кампания по време на война